torsdag 6 september 2012

Torsdag!

På skolan har vi våran egna Starbucks, har man det bra eller? På vägen till klassrummet så kan man ta en latte eller varför inte en frappuccino? Mums!


Efter alla undervisningarna gick Elisabeth och jag till en annan Starbucks inne på Baker Street då jag väntade på en kompis från Malaysia att komma till mig (Natasha H.). Hon blev lite försenad så då gick jag runt och kollade lite vad som finns runt omkring i mitt område. Jag gick in i en köksaffär och där hittade jag denna koppen - det stod Anna överallt på den så jag köpte den direkt - £2.39!


Klockan 18:30 träffades mamma och jag utanför Baker Street stationen för att ta oss till Northfields där Fredrik med familj bor - detta är pappas gamla klasskamrat som bor i London. Det känns verkligen så skönt att känna någon här som man kan ringa om det är något problem eller om man bara vill snacka. Hela familjen är verkligen super mysiga och trevliga!


När vi åkte hem på kvällen så skrattade vi gott av ändstationen på Piccadilly Line.. 'Cockfosters'. Vem döper en stad till det? Vi tänkte framför oss en konversation som lyder som detta: 'Vart bor du?' 'Jag bor i Cockfoster' Både jag och mamma tänkte samma sak: "Detta kan misstolkas!"


En riktigt bra dag och jättetrevlig middag hos Fredrik och Norma - Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar