måndag 17 september 2012

Ny vecka - nya äventyr!

I skolan har vi ett veckosystem som gör allt väldigt enkelt för alla studenter. Vi vet att vi nu är inne på 'Week 2', att vi har tentor mellan 'Week 13-14', att ett intervju projekt ska göras 'Week 7', osv. Man kan därefter göra jättebra schemas eftersom olika läxor/projekt ska vara inlämnade olika veckor. Kanon system!

Jag tog mig hem idag från Notting Hill med inga problem, jag känner mig som världens Londons-brud! Vet vilket håll jag ska, vilken tunnelbana jag ska ta - det börjar kännas mer och mer som om London är ett hem nu och inte bara en stad jag bor i.

Jag har haft lektioner hela dagen, men det gick fort. Klockan 16 så bestämde jag en träff med Malin, Nur hängde också med. Vi hade det jättemysigt - vi gick till kafeterian för jag hade inte hunnit äta på hela dagen! Var jättehungrig! Efter det så bjöd jag på en kaffe på rummet med min Nespresso. Mums så gott det är. Jag skulle sticka iväg två minuter för att tvätta kopparna och gå på toa. När jag kommer tillbaka så har Nur och Malin nya idéer...

Projekt: Möblera om Annas rum! JA VAD KUL...

Såklart tvingade jag dom att ställa sängen normalt... Fick lite lätt panik när jag såg att sängen inte stod i en rak linge, eller mot väggen - detta var verkligen som pappa brukar säga: en "utanför K-Z erfarenhet". Jag kunde hantera situationen väl och tjejerna fixade tillbaka sängen, men ställde den mot fönstret istället för att pröva någonting nytt. 

In process

Finished work!

Hösten börjar komma nu! Det är verkligen kalla vindar under dagen och på kvällarna är det runt 10 grader!! Snart kommer vintern. Spännande.

Nur på campus

Skolan med blandade gröna och orange löv

På kvällen så var Nur och jag tvungna att vara med på studentbaren för att hjälpa till att organisera en 'Culture Quiz'. Det var jättekul! Jättemycket student kom så det blev jättelyckat. Organisationen vi är med i heter ISB - International Student Body - och dom organiserar massa events. På fredag är det en ute kväll och då har de ordnat att massa studenter ska träffas på en pub i Camden och sedan gå till en klubb som heter 'Kuku Club' vilket ska vara i det området också. Kul!

Culture Quiz

Nur och jag med varsin Corona!

Här har vi några från ISB som läser ut frågorna

Jag kom tillbaka till rummet vid 20:30 så det var precis lagom. Jag skickade in min spanska läxa till Gustavo som ska korrläsa den - så snällt utav honom! Nu har jag bloggat lite och är redo för en tidig kväll. Hade tänkt att duscha nu men det är fel på varmvattnet så det funkar inte... Får gå upp tidigare och duscha imorgon bitti. Surt. Hoppas ni har haft en bra dag! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar