onsdag 5 september 2012

Vilken dag!

Mitt alarm ringde klockan 08:50 i morse. Det kändes tungt att gå upp vid den tiden efter att varit van att sova länge på morgonen. Banken var mitt första stopp denna morgon. Jag hade bokat ett möte med dem klockan 10, så jag traskade dit. Allt gick jättebra och efter 45 minuter hade jag öppnat både ett sparkonto och ett 'current account'. Kändes jätteskönt! Nu var jag tvungen att skaffa ett telefon simkort också. Vi hade försökt att fixa det innan men eftersom jag inte hade ett bankkonto här i england så kunde jag inte skaffa ett abonnemang. Idag ändrades det! Jag gick glatt därifrån med ett nytt engelskt nummer.

Mamma och jag åt lunch på ett jättemysigt ställe precis bredvid min skola. Mums! Det är kul att ha mamma här så man kan få uppleva alla dessa grejer med en av sina närmsta. Under lunchen bestämde vi att gå på en musikal på kvällen. Mamma har länge velat gå på 'We Will Rock You', en musikal som är (så klart) inspirerad av bandet Queen. Jag har också länge haft som en dröm att gå på 'Les Miserable', så vi planerade noggrant och bestämde oss för att gå på båda. Vi traskade därefter iväg till en biljettkiosk och köpte biljetter för båda showerna. 'We Will Rock You' blev kvällens evenemang. 


Klockan 18 var vi där och hämtade ut biljetterna. Två glada tjejer läste noggrant på biljetterna "Dominion Theater - We Will Rock You - 19:30 - 2 seats - W43 & W44 - MRS ANNA CEDERKVIST".



När vi satt där inne så visste vi inte riktigt vad förväntningarna var, men alla känner till Queen och därför så kan man hänga med på låtarna.


När de hade sjungit sin sista låt stod hela publiken på fötterna, dansade och klappade för fullt. Detta var något otroligt! Sådan himla bra musikal. De har verkligen lyckats. Jag kan verkligen se framför mig hur pappa kommer älska den - sådan bra musik och skådespeleri. 'Wow' är allt man kan säga.

Vi tog oss tillbaka till 'Baker Street' och gick in och satte oss på en pub i närheten. Jag var ju tvungen att gå på första pub besöket med mamma och ta en öl. Inne på puben kunde man se alla möjliga folk - studenter, affärsmän, kvinnor, m.m. Mamma och jag skrattade lite åt två äldre män som stod och flörtade jättemycket med två tjejer i min ålder; bjöd dem på drinkar osv. De trodde verkligen att de hade en chans med dessa tjejer... Dream on! 


Imorgon har jag en intressant dag med föreläsningar om mitt utbytesår och min karriär - hur skolan kan hjälpa oss. Det är skönt för jag börjar klockan 14, så det kommer bli en lugn start på dagen. På kvällen har vi bokat in en middag hos Fredrik, en utav pappas gamla klasskamrater - kul att se hur han bor! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar