måndag 24 september 2012

Skola - jobb - sova

En vanlig måndag i la vida de Anna. Jag vaknade vid 10 idag vilket var helt underbart. Tankarna jag hade igår gjorde det lite svårt att sova så det var skönt att man kunde sova ut lite. Jag har nu löst problemet varför min dator lät så mycket - jag kan inte använda google chrome. Så fort jag sätter igång det programmet börjar datorn att surra. Så jag får vänja mig med safari vilket är helt okej också - skönt att ha en datorn med batteritid på fem timmar igen!

Eftersom jag inte har spanska längre på måndag så har jag bara två timmars lektioner vilket är super. Mina tuffa dagar är dock fortfarande tisdagar och onsdagar då jag slutar klockan 19. Aja, nemas problemas.

Det har varit jättekallt de senaste dagarna - runt 10 grader. Så jag har haft på mig både min vinterjacka och mina Uggs, vet inte hur jag ska klara mig till vintern! Tur att det inte blir så kallt här i London "bara" noll-gradigt. Det ser lite dumt ut att gå runt i Uggs i slutet av September, men what the heck, det värsta som finns är att frysa!

Mina Uggs! 

Malin är världens ängel! Hon jobbar på Starbucks i Cambridge och då får hon antingen ett paket med kaffe eller ett te paket i veckan så hon kom idag med Chai te till mig. Jag har verkligen börjat gilla Chailatte så teet måste vara gott också (såklart!). Det har en kanelsmak vilket kommer vara jättegott när det börjar bli kallt och lite juligt. Mums och tack Malin!


Jag håller på att kolla runt på lite ställen där jag kan bo efter jul. Det är svårt att hitta ett ställe som är både säkert och inte för dyrt... Den kombinationen funkar inte riktigt här i London. Jag har nog bestämt mig att flytta till ett 'residence hall' i Notting Hill. Där bor massa studenter och internet/vatten/el räkningar ingår i priset man betalar. Lägenheterna är inte stora, men de har allt man behöver - separat sovrum, kök och toalett. Helt okej! Mer behöver man inte - och - hur ofta är man på rummet? Det är ett jättefräscht ställe vilket är super. Det tar ungefär 30-40 minuter att åka från dörr-till-dörr därifrån till skolan vilket inte är så jobbigt. Det är bara jag som har blivit bortskämd nu när jag bor på skolan och har två minuter till lektionerna, sådant bra läge kommer jag aldrig hitta en lägenhet i.

Jag har precis kommit hem från att ha undervisat en kille och ska nu slappna av och kolla lite film. Börjar klockan 9 imorgon så jag ska snart krypa ner och börja värma sängen i detta kalla rum! Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar