lördag 8 september 2012

Les Miserable

Idag var dagen då Les Miserable skulle bli sedd. Dagen då jag skulle få höra någon annan än mig själv sjunga 'On My Own' och 'I Dreamed a Dream'. Åh vad jag har längtat!

Mamma och jag träffades på Baker Street och sedan rörde oss mot Piccadilly Circus där vi skulle besöka Queen's Theater. Vi hämtade upp biljetterna och sedan satte oss på en restaurang i närheten. Både mamma och jag var så mätta från gårdagens stora popcorn och sedan middag så det räckte definitivt med en god Caesar Sallad. Den vad jättegod!


Queens Theater


Mamma med de två biljetterna

 Teatern

Jag måste säga att denna musikal var helt fantastisk. Det var stunder när man grät och stunder då man skrattade. Mycket sång. Att speciellt ha sett dessa två favorit låtar live var otroligt kul. Detta är både roligt och lärorikt. Att kunna vara med i en sådan här musikal skulle vara så roligt; vilken dröm!

Vi gick senare vidare till en Italiensk restaurang i närheten, precis bredvid Piccadilly stationen, som heter Cicchetti. Denna restaurang var jättebra för man fick beställa in en massa små rätter (lite som tapas fast Italienskt) att dela på. Det blev beställningar på allt från Carpaccio till Spaghetti Carbonara. Middagen avslutades med en riktigt god citron sorbet - mums!


Vi lyxade till oss med var sitt glas champagne för att fira sista middagen tillsammans.




 Denna restaurang har bara varit öppen i en månad - jättesnygg design; mycket modern. Alla som jobbade där var Italienare. Vi skrattade gott åt deras gester och uttal; de är ju för söta!


Ville bara passa på att visa min fräcka Nespresso dekoratör. Denna lägger jag bara på en liten skanner när jag är i Nespresso butiken så hittar dom hela min profil direkt - behöver inte ens säga mitt namn. Mamma fixade denna till mig! Så coolt. Man känner sig verkligen lite VIP med denna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar