torsdag 13 september 2012

Naglar, fika och musikal

Man var lite smått trött när man vaknade imorse... Undrar varför. Få timmars sömn och lite annat. Jag tog mig upp till spanska lektionen i alla fall, den började klockan 13. Jag hade bokat en nageltid för idag också. Hittade ett ställe fyllt av asiater - då vet man att man har hamnat rätt när det gäller sånt här!


Resultatet

Jag hoppade av vid stationen Charing Cross som är ett jättemysigt område. Här finns otroligt fina byggnader som denna: National Gallery. 

National Gallery

Jag var där väldigt tidigt för jag tänkte att jag kunde äta middag där i närheten. Jag slutar aldrig att bli lika förvånad när det sitter folk och beställer feta pastarätter eller pizza som är helt gigantiska. Idag var det en grupp på fyra damer som satt vid ett bord. De kunde inte få plats på ett bord som är gjort för fyra pers minst! Man ser hur de som satt på kanten bara hade ena skinkan på sätet... Tragiskt!

Jag hämtade ut min biljett och satte mig sen på ett italienskt ställe och åt en pasta bolognese. Det var dags att se Sweeney Todd. Denna musikalen slutar att visas här den 18e september så jag passade på att gå nu när det visades.

Adelphi Theater

Min biljett

Jag visste inte så mycket om denna musikalen innan jag köpte biljetter mer än att den var bra. Dreamworks har ju spelat in denna som film med Johnny Depp som blev jättekänd. Denna musikalen var väldigt annorlunda. Man skrattade, man hoppade till utav skräck, man rös. Det var en helt annan erfarenhet om man jämför med Les Miserables. Denna handlade om Sweeney Todd som ville ha revansch på en man som tog ifrån honom sin fru och dotter. Musikalen var i alla fall väldigt bra gjord - inte lika imponerad på sångrösterna som jag var på 'We Will Rock You' och 'Les Miserables', men riktigt bra show!

Nu är jag hemma igen och har precis smsat lite med mamma. Jag ska ta och kolla ett avsnitt på 'Private Practice'. Sedan blir det sovdags. Imorgon börjar jag klockan 09 men har bara två lektioner som är totalt tre timmar. Skönt det ska bli med helg! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar