onsdag 26 september 2012

Skola - bio

Jag hade min första lektion idag klockan 14. Det var min nya spanska lektion. Jag måste erkänna att jag var jättenervös innan för jag visste inte riktigt vad deras nivå var... Har gått och tänkt på det hela dagen - tänk om jag kommer att suga? Säga fel? Säga någonting pinsamt? Tänk om jag är sämst i hela klassen? Massa tankar har svävat förbi. När jag väl kom till lektionen och fick träffa läraren så visste jag direkt att allt var okej. Vi är bara fyra stycken i min klass - kanon personer! Det är jag och tre killar. En tre timmar lektion bara rusade förbi. Lärde mig hur mycket som helst; jag vågade prata och förstod snabbt att jag inte var sämst. Detta var verkligen ett självförtroende lyft.

Lektionen efter slutade en timma tidigare än vad den skulle så jag stack till Edgware Road där jag skulle träffa Lovisa. Vi hade planer på en middag hos henne sedan gå på bio. Hon ville se en skräckfilm. Jag är verkligen inte en person som gillar skräckfilmer utan mer en person som gillar romantiska amerikanska b-filmer. Dom är lätta att förstå och man blir inte livrädd efter den. Denna film var helt sjuk... När vi kom till biosalongen var den helt tom. Vi tittade på varandra och förstod snabbt att SHIT vi är ensamma i en salong OCH ska kolla en skräckfilm... Ingen bra kombination alls!!

Hmm, vart ska vi sitta? Lovisa poosar vid bioduken

Efter två långa timmar, var filmen slut. Den hade ett psykologiskt-stört slut vilket ibland gör allt värre för man håller på och tänker på alla "What if's...". Jag såg inte fram emot hemresan och promenaden till skolan från Baker Street kan jag ju enkelt säga. Jag gick och snackade hela vägen med Lovisa i telefonen som också höll på att gå hem till sig - vi båda lite halv skakiga efter filmen. 

En sak som jag tycker är helt sjuk är principerna alla amerikanska familjer har med sina barn angående alkohol. De ser på alkohol som om det är något illegalt och farligt. Ja, i stora mängder är inte alkohol bra men skillnaden mellan en familj som har acceptabla åsikter om alkoholen (som svenskar) och en amerikansk familj som är emot alkohol är jättestor. Man märker verkligen den skillnaden här. Alla amerikaner är ute varje kväll, blir kanon fulla och väcker alla i korridorerna när de kommer hem. Nu när jag gick till toaletten så var det en amerikan i båset bredvid mig som satt på golvet med huvudet liggande på toaletten redo att tuppa av. De blir helt enkelt galna här bara för att de vet att det kan och får dricka för att alkoholgränsen är 18. Då kan man verkligen fråga sig själv, vilken princip metod är bättre? En amerikans eller svensk syn? Jag kan ialla fall tacka mina föräldrar för hur de har uppfostrat mig så jag inte behöver skämmas för sådana här pinsamheter. Klart att man ska ha kul också men till en viss gräns! Jag är verkligen inte perfekta barnet men jag vet hur mycket alkohol jag kan hantera.

Nu har jag i alla fall borstat tänderna efter en liten traumatisk händelse och ligger i sängen. Ska sova snart. Jag börjar klockan 09 imorgon. Ska försöka ha en sådan produktiv dag som möjligt imorgon för på fredag blir det inte så mycket arbete gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar