söndag 9 september 2012

Skolan och IKEA

Skolan är något helt otroligt. Varje gång man går ut blir man lika överraskad på hur fin den är. Kan bara tänka mig hur det kommer bli när julen, snön, de nakna träden och kylan kommer.

Detta är min del: Reid Hall. Det är här jag bor. Som man ser på bilden nedan så sitter denna byggnad ihop med skolan så jag kan gå inomhus till mina klassrum vilket kommer bli otroligt skönt när det blir kallt eller regnar...

Reid Hall

Reid Hall & European Business School

Detta är byggnaden där jag kommer ha de flesta utav mina lektioner. Hela huset är helt grönt - så vackert!

Tuke Building

Mamma och jag satte oss på en tunnelbana till Stonebridge Park för att sedan sätta oss på en FREE Shuttle Bus till IKEA. Jag behövde köpa lite grejer till studentrummet - koppar, strykbräda, klädhängare, galgar, osv. Man skrattar gott när man går in på IKEA för det spelar ingen roll vilket land man är i, du har alltid direkt 'Småland' när du kommer in, allt står på svenska, reklam för 'Svenska köttbullar med lingonsylt, brunsås och potatis'; IKEA är verkligen univercell och likadana på alla ställen.

IKEA

Efter IKEA bar vi hem allt till rummet - nu är det dags att snickra ihop allt. I eftermiddag blir det en afternoon tea på Sherlock's Grill på Baker Street. Trevligt!

Regent's Park

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar