måndag 3 september 2012

Dag 1

Mycket har blivit avklarat idag kan man lugnt säga! Inte nog fick vi gjort en massa bra, vi fick också en middag på Hard Rock Café London fixat. Efter en morgon och eftermiddag fylld av events på skolan stack mamma och jag in till Piccadilly Circus. Vi åkte tunnelbana dit. Känslan när man stod i det trånga tåget fullt utav alla slags folk, lukten av ny-parfymerade folk till sunken svett lukt efter en arbetsdag. Jag undrar när jag kommer kunna hela tunnelbana systemet utantill? När man inte längre behöver kolla på en stor karta som världens turist, utan man smälter in med London-borna.

När vi gick upp för trappan, mot utgången till Piccadilly Circus så blev man nästan av med andan när man såg hur fint London verkligen är. 'Här kommer jag bo!' tänkte jag om och om igen. Känslan var den samma varje gång: spänning, hopp, adrenalin, entusiasm, och lite rädsla över hur allt kommer att gå.

Uppgången till Piccadilly Circus

Piccadilly Circus

Vi fortsatte ner mot Regent Street där vi skulle besöka två butiker: (1) Michael Kors och (2) Nespresso. Det är viktigt att jag köper en fin nyckelring nu med mina nya studentnycklar och gott kaffe är väldigt viktigt för en driftig student. 

Regent Street

Den fina Nespresso butiken med ungefär en miljard olika sorters kaffe man kunde välja på. För mig blev den tre olika sorters lite svaga, men smakrika, kaffesorter plus en U Krups White. Så nöjd!

Hard Rock Café London


Efter en lång dag så blev det mycket gjort, både skolmässigt och shopping-mässigt. Ville bara passa på att tacka mina söta mamma också för en underbart mysig dag, du är bäst! Pappa och Fredrik, ni är saknade - jag ser fram emot att visa er och resten utav släkten London om några månader. Kram på er alla och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar