fredag 21 september 2012

Fredag.

Dagarna bara rusar förbi. Det kändes som om det var måndag bara igår. Kan inte fatta att jag snart har varit i London i tre veckor - det känns helt sjukt. Skolan går bra, men ibland så känner man sig lite i 'holiday mood' fortfarande. Inte bra! Man är upptagen så himla mycket med roliga grejer men samtidigt känns det som om man borde göra så mycket mer med skolan: men vad mer kan man göra? Känns som vissa bara pluggar och pluggar och själv har man tid med så mycket annat.

Det duggade lite så Nur ville inviga sitt nya fina paraply!

Idag har jag varit med Nur hela dagen. Vi ska ut ikväll vilket ska bli super kul! Vi väntade på Malin att bli färdig med sina lektioner för att sedan sticka till Nur i Notting Hill och äta middag. Lovisa Bååth ska ut med oss ikväll också vilket ska bli jättekul! Har inte varit ute med henne innan så det ska bli sjukt roligt.


Vi löjlar oss lite

Efter jag hade plockat ihop dagens utekläder, smink, plattång osv var det dags att sticka iväg. Vi åkte hem till Nur där jag satt en stund och skrev på min business report som ska vara inlämnad imorgon. Allt löste sig efter två timmar och den blev inskickad. Alla satt med en öl i handen och åt god pasta som vi hade lagat. Mums!

Vid 21 tiden stack vi till Camden. Vi skulle först till en pub som heter Cobden Arms för att träffa alla, sedan till Koko Club. Organisationen Nur och jag är med i: ISB, organiserade denna kvällen vilket var kul. Vi som var medlemmar fick ha på sig en liten lapp där det stod "ISB" så de från skolan visste att de hade hamnat rätt. 


Lovisa och jag

Nur, Sarah, Maren

Vid 23 tiden var det dags att dra vidare till Koko klubben. Det var ungefär 50 meter att gå från puben vilket var det perfekt för vissa... Denna klubben var jättefräck. Dom har gjort om en gammal teater till en klubb så man står och dansar i olika 'balkonger', precis som det är i en vanlig teater. När vi var där var det även ett live band som spelade sina egna låtar, de var bra! Det är roligt att gå till lite mer 'lokala' ställen också som är tuffa men ändå prisvärda. Det händer ofta i min skola att allt ska vara så fint hela tiden - man ska hyra de finaste klubbarna, ha de dyraste märkeskläder, dricka champagne istället för en öl - så man kan bli lite trött. Denna kvällen var helt perfekt! Man fick se den sidan där alla 'normala' går ut vilket är den sidan som man vill se när man bor i en sån stad som denna. 

Live bandet

Det blev en sen kväll, men en väldigt lyckad en. Riktigt roligt att gå ut här - man hittar verkligen alla sorts människor vilket är kul! Nu kommer jag sova riktigt gott: godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar