tisdag 4 september 2012

Oxford Street och mycket annat

Idag hade jag sovmorgon vilket var så otroligt skönt. Man ska inte klaga än på att man måste gå upp någorlunda tidigt under universitet-tiden efter bara två dagar, men att ha en lugn början känns bra så man kan svälja och verkligen ta in allt. Min första föreläsning var klockan 14:00, så jag hann att äta en go frukost i skolkafeterian, duscha, måla naglarna och annat bra. Jag gick iväg till Spanskan med en nyinköpt latte, livet är underbart! En sak som jag verkligen längtar efter är när man kommer att hitta runt i denna skolan, just nu känns det helt hopplöst! Jag kommer ha de flesta lektioner i 'Tuke Hall' och denna byggnad är helt omöjlig att hitta klassrummen i. Bottenplan klarar man sig att ta sig runt på, men ju högre upp man kommer i byggnaden så känns det som om det blir större och större, fler och fler klassrum. Denna skola... Snart blir man väl expert men just nu känns det som om man borde ha en karta på varje våningsplan för att kunna ta sig runt. 

Efter spanska lektionen så hade vi alla en föreläsning i 'Tuke Lawn', detta är en av skolans oroligt fina park-ställen. Så fint! Här hade vi en undervisning i Professional Writing. Det kanske inte var den roligaste föreläsningen efter man har tagit sig igenom IB, känns som man redan kunde 99% av allt. Men efter 20 minuter hände någonting otroligt.. Det började med att en grupp på 10 pers ställde sig upp och bara gick rätt ur salen. Efter dem följde säkert 40+ personer efter. Så himla respektlöst!! Man undrar hur dessa personer kommer att kunna sitta i en sal och lyssna på en professor som undervisar.. Hoppas att detta bara var en 'one-time' grej och att detta inte fortsätter. Omoget!
Tuke Lawn

Mamma var och hade lunch med Malin, en mamma som också har bott i Kuala Lumpur under dagen. Vid 17 tiden kom mamma till skolan och vi fortsatte till Oxford Street - denna gatan som man har hört så mycket om! Det första jag såg när vi kom ut ur tunnelbana stationen var en gigantisk TopShop butik; jag trodde jag skulle dööö. Min favorit butik var inte längre än ett stenkast ifrån mig!

I spy 'Anki Cederkvist'... 

 När vi kom in i denna affär viste man inte vart man skulle starta. Jag har aldrig varit inne i en så stor TopShop butik som denna. De hade avdelningar för gravida, långa, korta, smala, och större kvinnor. Helt otroligt! Det fanns någonting för alla!

Mamma utanför TopShop

Mitt i butiken sålde dom till-och-med cupcakes och Frozen Yoghurt - helt sjukt. En annan värld.

Efter vi hade knallat någon timma på denna långa gatan var det dags för två hungriga tjejer att äta lite middag. Vi hittade ett steakhouse som heter 'Angus Steakhouse' - det lät perfekt! Vi båda beställde in två steaks och de var jättegoda! Mums.

Nu har jag precis kommit tillbaka till mina hela 10 kvadrat meter till rum och ska lägga mig på sängen och läsa igenom denna bok vi precis fått från skolan. Hoppas den är bra! Det låter som om den kommer vara till bra användning i alla fall. 


Imorgon blir det bankmöte och sedan skaffa telefonabonnemang. Kanske en 'Les Miserable' musikal på kvällen? Vi får se vad som händer. Ha det så bra så länge - kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar