onsdag 12 september 2012

Lugn morgon, stressig kväll

Jag hade världens skönaste sovmorgon idag! Vaknade klockan 10:30 för att göra mig iordning för en lunch med Norma. Vi hade det jättetrevligt!

Pizza Express

Mamma har alltid tjatat på mig under alla år att jag ska bädda min säng. Jag har aldrig riktigt förstått varför det är en sån stor deal om man bäddar sängen eller ej. Men, nu förstår jag... Det är otroligt pinsamt att ha en obäddad säng när folk kommer. Åh tycker det är riktigt jobbigt. Jag har gått från det ena extrema till det andra.

Min nybäddade säng!
Att plugga i mitt rum är inte det enklaste med ett skrivbord som är byggt med minimala mått. Jag får antingen ha en dator på det eller en anteckningsbok. Det funkar inte med båda om man inte är riktigt kreativ... Man undrar vad dom tänkte med när dom designade rummen för tanken bakom universitetet är väl ändå att man ska kunna plugga?!

Här ser ni!

Det är alltid lika trevligt att gå igenom parken - i alla fall det lilla utav den som man ser. Folk som matar fåglarna, barn som springer runt i parken, par ute i trampbåtar i ån.

Regent's Park

Det kändes som om det skulle regna idag så jag köpte mitt första paraply här. Kostade £4.99, whhattt? Jag får väl se det som en bra investering!

Jag hade en lektion på data som skulle slutat klockan 15, men ingenting fungerade för de har haft fel med internetsidan så vi gjorde ett mattetest istället. Man fick 40 minuter på sig att svara på 20 frågor - jag var färdig på 9 minuter. Antingen är jag överintelligent eller så fick jag ett enklare matteprov. Jag har ialla fall nu ungefär en timmas paus! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar