tisdag 11 september 2012

Tisdag.

Dagen har varit lugn än så länge. Bara efter två dagar på universitetet känns det som man har varit här hur länge som helst. Lite roligt med det där hur snabbt det tar för en att kalla ett nytt ställe sitt hem - London är ju mitt 'hem' nu. När jag åker tillbaka från Sverige eller Malaysia till London, så åker jag hem.

Jag började dagen med att gå upp kl 07:30 för jag hade en frukost-date med Nur. Sedan gick jag till första lektionen vilket var International Business Environments. Sedan hade jag en International Perspective of Employment lektion. Denna var jätterolig för den handlar om hur man ska förbereda sig till en arbetsintervju - mycket användbart! Det gillar jag med min skola; de tänker framåt. Yes, vi kommer lära oss mycket teorier men det är inte bara det utan skolan fokuserar också mycket på hur vi ska klara oss i arbetsvärlden och hur vi ska kunna sticka ut i arbetsmarknaden.

Skolans gård/uteplats

Malin (en svensk kompis - också från göteborg) och jag skrattade gott åt att alla ämnen heter alltid någonting med 'International' eller 'Business'. Det är precis som om vi skulle glömma att vi alla pluggar på den internationella ekonomi linjen...

När jag var påväg till mitt rum såg jag denna annons - Music Society. Det är detta jag har letat efter! Jag mejlade dom direkt när jag kom hem. Gud så kul det skulle kunna vara att fortsätta med denna favorit hobbyn!

Fingers crossed!

Nu sitter jag i biblioteket och väntar på att starta min sista lektion för idag. Man märker att man är på universitetet när man har lektioner som slutar klockan 19:00. Detta skulle aldrig hända i Malaysia utan då skulle man behöva på ett underskrivet papper av föräldrarna att det var okej... Dessa amerikanska system - det är skönt med lite europeisk kultur!


Ikväll är det en 'Meet Your Buddy' event där man ska mingla lite. Det som är roligt med att gå på en skola där alla är över 18 är att de använder gratis alkohol för att annonsera denna event. Detta tror dom ska kunna locka fler studenter att komma - jag tror dom vet precis vilka punkter de ska pressa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar