söndag 9 september 2012

Housewife duties!

Afternoon Tea var jättemysigt. Det är kul att få uppleva riktiga engelska traditioner. Te, scones, och små snittar är inte fel. Vi kollade på massa andra ställen där de serverade Afternoon Tea men dels kostade det runt £40 och var inte nära där vi bor. Det är säkert jättebra att gå på Ritz, men där vi var nu betalade vi £15 var och fick precis samma upplevelse. Ibland undrar man varför man ska lägga så mycket mer pengar för exakt samma produkt?

Sherlock's Grill Afternoon Tea, Baker Street

Jag brukar alltid skoja med pappa att efter jag har gått ut denna utbildning i London ska jag bli hemmafru. Det är ingenting alls fel med att vara hemmafru, men blicken och minen man får från pappa är bara obeskrivlig. Efter investeringen med min utbildning i London är nog mardrömmen att jag ska bli hemmafru. Roligt att reta honom ibland i alla fall!

Jag har hållit på att städa, stryka, packa upp, bädda sängen - detta är ju bara början... Behöver inte säga något mer. Det ser i alla fall jättebra ut. Nu ser det ut som mitt rum, inte ett vanligt opersonligt student rum.

Nytt överkast, kuddar, klädhängare

Alla kläder!

Fixade till med mina kaffe grejer så nu har jag plats med min fina maskin, koppar, kapslar, osv. Det blev så bra! Ser ni mina söta rosa koppar jag köpte här om dagen - det står bara 'Anna' överallt på dom!

Nespresso, nya koppar

Här ser ni hur använd våran kyl är i korridoren... Där ställde jag min nyinköpta, jättesöta 500mL mjölk. Hoppas ingen tar den!


Mitt nya strykjärn och strykbräda

När allt var färdigstädad så invigde vi min nya Nespresso maskin. Gud så gott kaffe det blir! Mamma och jag njöt varje sekund; denna maskinen kommer komma bra till använding under de nästa åren känner jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar