fredag 7 september 2012

Mitt nya schema!

Det kommer aldrig att sluta överaska mig hur mycket musiktalang det finns här i London. Musikalstaden. Man kan aldrig komma undan detta faktum. Så fort man går in i en tunnelbanastation är det planscher överallt som gör reklam för olika musikaler - man har alltid någon ny musikal att skriva ner på 'att se' listan. Så fort man går runt ett hörn på gatan, sitter de tusen planscher. I varje gatuhörn är det olika biljettstånd som säljer biljetter hit-och-dit. Vilken branch. Vilken respekt. En dag. 

Imorse fick jag mitt schema för höstterminen. Jag måste säga att jag är ganska nöjd. Det är två dagar då jag slutar klockan 19:00 vilket är rätt sent, men samtidigt så jobbar jag som bäst på eftermiddagen. Det känns jätteskönt att ha torsdagen nästan helt ledig så man kan ha den som en pluggdag. Jag fick välja till en valfri kurs och då blev det 'Communicating Across Cultures' vilket jag tror kommer bli helt perfekt. Nu får man verkligen använda alla sina exempel man har i sin kulturella 'bok'. 

Mitt nya schema

Tänkte att det skulle vara kul att se hur jag tar mig runt från skolan till Baker Street. Denna gatan är där allt finns; allt från nagelsalong till köksbutiker. Verkligen ett kanonläge att bo på! Jag börjar med att gå ut ur skolan och gå över 'York Bridge', sedan går jag en rätt lång raksträcka. 

York Bridge

När jag har kommit fram till kyrkan som man ser längst bort på bilden ovan tar man höger. Sedan går man runt 100 meter och sedan är man framme. Hur bra som helst!

Marylebone Road

Under dagarna kommer det bussar med turister för att besöka denna attraktion. Det bara väller in folk mellan lunch och sen eftermiddag. Själv kan jag inte förstå hur man kan betala £30 per person för att gå in och kolla på några vaxdockor...

Madame Tussauds 

Vid två tiden åkte jag in till Oxford Street för att träffa Lovisa där. Hon är en utav våra grannar på landet så vi har kännt varandra länge. Hon är här nu och jobbar som aupair hos en svensk familj. Känns jättebra att ha henne här nära mig som man kan kontakta när man vill. 


Vid 19 tiden träffade jag mamma på Piccadilly Circus för hon och jag skulle gå på bio och se 'Brave 3D'. Jag hade jättehöga förväntningar, men jag måste säga att jag blev lite besviken. Det är en söt barnfilm, men trodde verkligen att de skulle göra handlingen lite bättre. Mamma och jag åt i alla fall popcorn som galningar så när vi sedan skulle äta lite Italienskt så var vi helt proppmätta! Vi delade på en pizza och bara det kändes för mycket. Nu är jag hemma igen nyduschad och redo att sova. Imorgon blir det musikalen 'Les Miserable' - en utav drömmarna går i uppfyllelse när man har sett den. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar