onsdag 12 februari 2014

Grattis på födelsedagen Paige!

Jag har verkligen lärt känna Paige nu och det har varit så himla roligt. Hon är sådan himla fin och rolig tjej och det går jättebra att bo tillsammans. Jag ser verkligen fram emot dessa fem månaderna och allt vi kommer att hitta på! Idag är i alla fall hennes födelsedag och hon förtjänar det bästa utav allt. Idag ska vi fira henne!

Vi började med att gå upp kl sex på morgonen för att gå till skolan. Vi registrerade oss idag för våra kurser och vi hade ju fått ett sådant bra schema med bara skola på tre dagar (måndag-onsdag) så vi ville ju verkligen att vårt schema skulle funka. Till vår förvåning när vi kom fram till skolan så var det flera framför oss. Det var bara sju så vi hoppades ändå att vi skulle kunna komma in på dem kurserna vi ville. Till slut var det våran tur och vi fick precis de kurserna vi ville ha vilket var skönt. Vi gick sedan och fick allt påskrivit som jag ska ta med mig till London imorgon.

Födelsedagsbarnet Paige och jag

Vi kom hem vid lunch och på vägen hem hade vi köpt marknadsföringsboken för detta läsåret vilket känns bra. Nu kan vi börja plugga lite och läsa in vad vi ska kunna innan lektionerna osv.

Paige

Jag gick och la mig en timma för jag var så himla trött. Jag hade 'bara' sovit sex timmar och det är för lite för mig. Jag sov en timma och sedan var jag som en ny person, jag tror Paige gjorde samma sak. Vi satte sedan igång med att städa hela lägenheten. Jag tvättade mina lakan, verkligen skrubbade golvet i badrummet och i mitt sovrum, och massa mer. Det var ett himla jobb och vi sopade in så mycket damm och smuts så det är inte sant, även fast vi städade bara för några dagar sedan. Det blir så dammigt här! Det kändes i alla bra efteråt när allt var klart och rent! Skönt att komma tillbaka till ett rent och fräscht rum på söndag i alla fall!

Mitt i städningen

Så himla mycket damm

Sängkläder på tork

Vi hade lite vin över så vi tänkte att varför inte göra lite sangria och dricka medan vi städar??? Det var en superbra ide tyckte vi så vi kämpade på med ett gott glas sangria i ena handen.

Sangrian

Mitt sovrum blev tillslut fint!

När allt var klart så fixade vi iordning lite middag. Paige ska göra middag till hennes pojkvän på fredag och då var vi tvungna att öva en gång innan så att allt blev rätt. Jag visade henne hur hon skulle göra och det gick jättebra. Hon kommer vara värsta mästerkocken! Det blev en kyckling file med svartpeppar, salt och vitlök/perilja krydda på serverat med klyftpotatis och en creme fraîche sås gjord med feta ost och lite citron. Det blev jättegott och rätten är ju rätt enkel att göra också vilket är bra! Ugnen på 200 grader och sedan in med potatisarna i 30 min och kycklingen i ca 20. Ingenting kan ju gå fel!

Middagen

Paige fick äta potatis och såsen

Paige har nu stuckit till flygplatsen för att hämta sin pojkvän Felix och jag har precis packat färdigt. Jag sticker till London imorgon kl 12:35 så det är en ganska bra tid. Jag har dock bara 1,5 timma i Paris vilket kanske är lite kort då jag ska byta terminal och lite så men det fixar jag nog. Får bara hålla tummarna att planet går från Madrid i tid. Jag har också snackat med massa kompisar i London och imorgon blir vi sju tjejer som ska gå ut på middag! Det ska bli så himla roligt att träffa alla igen!! Åh ser verkligen fram emot det. Massa kramar och hoppas ni alla har haft en jättebra dag. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar