söndag 9 februari 2014

Min 21-års dag!

Idag vaknade jag med att få frukost på sängen, det är inte varje dag man får det. Speciellt inte från en vegetarian som har tagit sin tid att laga 'inte-vegetarisk' mat. Paige är för söt! Jag blev jätteglad att hon gjorde lite extra för att jag skulle känna mig speciell. Hon är bäst!

Min goda frukost med ägg och kavirar

Malin stack tidigt imorse vid sextiden så jag vaknade lite smått och sa hej då. Vi har haft det så himla kul när hon har varit här och det har verkligen varit roligt att fått hit en gäst! Malin sticker själv till Kina nu på onsdag vilket är ett jättespännande äventyr för henne!

Det första grattissamtalet jag fick var från farfar och sedan från farmor. De grattade mig och sjung jättefint! Det var verkligen mysigt att få snacka lite extra med dem och se hur de har det. Nur ringde mig på 'FaceTime' med Charlotte och Samantha vilket var kul för man kan då se allihopa på iPhone skärmen medan man snackar med dem. Sedan en efter en, från familj och vänner, fick jag gratulationer hit och dit. Så mysigt och massa tack! Det känns helt galet att jag nu är 21 år, myndig runt om i hela världen. Jag kan nu beställa drinkar i USA, bara en sådan grej!

Mamma, pappa och Fredrik ringde mig senare och snackade och sjung fint. Jättemysigt var det att få snacka lite med dem också. Det är väl det som jag tycker är bland det tuffaste; att vara ifrån min familj. Jag har ju alltid varit så van att vakna upp med dem sjungandes och öppna paket på sängen och massa annat mysigt. Nu får man Skypa istället vilket också är jättemysigt men lite annorlunda!

Resten utav familjen

Efter samtalet med familjen  började jag sätta igång och göra en utav världens största portioner utav min goda grönsakssoppa. Det blev så mycket grönsaker så jag fick koka allt i två kastruller. Efter ungefär en timma var jag klar med megaportionen och lät det svalna så jag kunde lägga det i burkar för att sedan lägga i frysen.

Grönsakssoppan

Jag Skypade rätt länge med Cicci efter jag hade haft min lunch. Det var jättekul att snacka med henne. Jag berättade också att jag hade bokat en resa till London nu i veckan, torsdag till söndag, och hon blev jätteglad. Jag ser såklart också fram emot detta! Ska bli superroligt att träffa alla vänner i London igen och komma tillbaka till min kära stad.

Efter Skypandet så var det dags att göra en liten smoothie. Jag tror jag gjorde den lite för tjock för när jag skulle dricka den så kom hela smoothie:n rätt i mitt ansikte... Lite fail dar kanske. Efter jag hade hämtat en sked så gick det mycket bättre och den smakade jättegott!

Jag ser helt galen ut

Vi hade planerat från början att äta middag på Plaza de Santa Anna och sedan gå till en skybar: Roof, men när det regnade hur mycket som helst och såg bara för tråkigt ut utomhus bestämde vi oss för att beställa hem pizza och dricka lite champagne till detta. Speciell blandning men det gick bra. Vi kollade på lite avsnitt av några serier, skrattade, snackade och hade det jättebra.

Pizzan

Jag med lite champagne

Det blev en jättebra kväll och en jättebra födelsedag. Jag får fira den mer när jag kommer till London också, det ska bli jättekul! Nu blir det läggdags då det är skola imorgon. Godnatt och tusen tack för alla gratulationer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar