måndag 10 februari 2014

Skola, shopping och träningspass

Vi gick till skolan imorse efter lite slappande hemma. Den lektionen som vi tidigare bara var vi två i har nu fått fyra nya studenter - fyra chicos! Så nu är vi sex stycken totalt vilket är roligt, killarna verkade vara roliga så vi kommer nog ha det jättebra i den lektionen. Det kändes också otroligt bra för vi gick igenom vad vi hade lärt oss förra veckan och då kunde Paige och jag allting så vi satt som värsta toppelever längst fram och bara langade fram svaren på alla frågorna. Kändes riktigt bra och som om vi fick en riktigt bra start! Imorgon ska vi ha samma lektion men en annan lärare som ska gå igenom ekonomin som den är idag eller rättare sagt nutid. Så vi ska börja med den spanska geografin... Jag tror spanjorerna i klassen kommer kanske ha lite fördel då.

Efter lektionen stack vi direkt in till Sol för att handla lite saker. Paige var ute efter lite presenter nu till alla hjärtans dag och jag hängde bara med. Jag handlade bara lite svenskt godis för jag blev så sugen när jag var utanför shoppen och sedan en ögonbrynspenna från H&M så inte någon storshopping för mig blev det inte. Vi fick också handlat två riktigt bra knivar till köket som är lite större än de mindre IKEA knivarna vi handlade för några veckor sedan. Skönt! Nu är allt klart! På vägen tillbaka hem blev vi stannade utav vakter som ville kolla på vår biljett. Det var lite smånervöst för de var liksom fyra vakter som stod uppradade och verkligen stannade oss. Vi missade våran tunnelbana tack vare det men skönt att de ändå kommer var 5e minut!

Jag och Paige på tunnelbanan

Väl hemma igen så blev det grönsakssoppa till middag och sedan lite plugg. Vi kollade på ett avsnitt utav Keeping up with the Kardashians och jag pluggade lite medan. Jag lyckades printa ut presentationen på skolan idag men det kostade totalt 1,40 euro för ca 20 sidor så det var väl inte så farligt, men ändå rätt mycket i längden kanske om man ska hålla på och skriva ut allt. Det kändes bra i alla fall att kunna skriva på presentationen och inte ha anteckningar vid sidan om, detta kommer göra allt mycket lättare sedan när man ska plugga inför tenta eller någonting annat.

Pluggandet!

Jag satt med en jättegod godispåse i handen under plugget som lite motivation...

Svenskt godis!

När Paige började träna så kändes det lite jobbigt att sitta och titta på och äta godis så jag bytte snabbt  om och började träna med henne. Jag körde ett utav mina personliga tränings pass och det är lika jobbigt varje gång men gud så skönt det känns efteråt. Det blir faktiskt lättare och lättare att göra dessa pass vilket tyder ju på ett gott tecken.

 
Workout time

Efter träningspasset så blev det till att duscha och göra sig iordning inför kvällen. Paige och jag hade en sleep-over och låg och snackade jättelänge och kollade på ett Drop Dead Diva avsnitt. Supermysigt var det! Det blev en kanondag. Godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar