måndag 17 februari 2014

Skola och middag med Elisabeth!

Det kändes lite jobbigt att gå till skolan imorse. På något sätt känns det som om man fortfarande är i 'holiday mode'. Plugget har ju inte riktigt satt igång här och jag har rest runt i London och upptäckt Madrid - inte riktigt det man skulle kanske gjort om plugget var 120% igång. Dagen gick jättebra och vi åt lunch hemma. Jag skrev ut alla presentationer till de flesta kurser och det gick på 16,10 euro!! Det är lite sjukt att vi måste betala så mycket för att skriva ut. Det kostar liksom mer än 1 kr sidan vilket är ju helt galet.

Vid halvsju stack jag iväg till Colón för att träffa Elisabeth där och äta middag med henne. Vi gick direkt till Carrefour och handlade lite mat inför kvällen. Vi båda bestämde oss för att äta nyttigt så så fick det bli! Efter matköpet stack vi hem till henne och gud så fint hon bor. Verkligen en jättemodern och fräsch lägenhet, påminde lite om lägenheterna i Verve Suites i KL. Vi snackade som tusan, mycket att prata om nu när man inte har setts på ett tag. Det var verkligen jättetrevligt! Så kul att hon också är här i Madrid!

Fina Elisabeth!

Våran sallad med spansk chorizo

Jag stack hem vid tiotiden då jag har lektion klockan halvnio imorgon vilket betyder att jag behöver gå upp klockan sju, någonting som är väldigt tidigt för mig. Resan hem gick bra och ganska snabb. Jag kan fortfarande inte förstå att jag verkligen bor i Madrid, det känns både fräckt, spännande och lite skrämmande. Det ska bli roligt att få kalla Madrid 'sin stad' om några månader då man faktiskt kan kalla det sitt 'hem' och sin nuvarande stad. Nu ska jag sova, godnatt alla fina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar