lördag 8 februari 2014

Tapas, kungens park och champagne vid tolvslaget!

Jag vaknade kl 09:30 för att gå upp och fixa mig det sista innan jag kilade iväg för att fixa till mina ögonfransar. Jag ska förlänga dem här och se kolla hur det blir här. Det tog ungefär en timma och sedan var jag klar. Det blev helt okej. Jag är inte alls like nöjd som jag är när Lisette gör dem på mig i Sverige - det blir så mycket bättre. Fick betala 40 euro här för ett nytt set och jag ska se hur det håller annars ska jag gå tillbaka på måndag och säga till.

Malin och jag stack till en restaurang som ligger i östra Madrid som heter Tapas y Cañas. De hade jättegod mat vilket var gott. Maria hade tagit med sig en utav sina kompisar som var supertrevlig! Vi åt paella, någon äggröra och massa annat gott.

Här är hela gruppen

Vi tog sedan Marias kompis bil till den kungliga parken och gick rund där i nästan två timmar. Vi gick hela rundan och det blev hur långt som helst. Det tog sin lilla tid, men till slut var vi tillbaka på samma plats som vi började på. Vi klarade oss ifrån regnet precis, himlen öppnade nästan bara upp när vi precis hade gått in i tunnelbanastationen.

Jag och Malin klättrandes

Malin

Den fina parken

Solnedgången

Vi gick upp på en klippa som var hur hög som helst och med en backe upp som inte var att leka med - speciellt inte om man hade 12 cm höga klackar på sig. Väl uppe så fick vi se en jättefin utsikt ut över alla riktningar av Madrid. Riktigt fräckt!

Utsikten


Jag och Malin

Malin, Maria och jag

Vid halvsju satte vi oss på tunnelbanan igen för att sticka tillbaka hem. Vi var fortfarande helt proppmätta efter att ha ätit en sådan stor lunch så det fick bli lite tapas till middag. Vi skar upp korv, skinka och massa annat gott som vi delade på. Vi kollade på ett avsnitt av "the Bachelor" på TV:n och sedan började det närma sig tolvslaget.

Fina Malin med god mat

Strax innan tolv så kom jag med champagne som vi hällde upp i våra glas och skålade lite smått innan min födelsedag.

Mums!

Nästan min födelsedag

Det blev allt från dans till karaoke till snack till skratt och massa mer under kvällen. Det blev grattiskramar vid tolvslaget och massa skålandes. Gud vilken rolig kväll och gud vad roligt vi har haft det denna dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar