tisdag 11 februari 2014

Skola, fransar och skrivit ut foto!

Imorse skypade jag lite med mamma och snackade med pappa i telefonenen. Det är alltid så skönt att ha dem såpas nära ändå. Skype och telefoni är helt otroligt egentligen och man är faktiskt "bara" ett samtal ifrån varandra. Jag skulle agerat på samma sätt om jag bodde i Verve Suites i KL. Helt otroligt skönt att veta att man bara kan ringa varandra, no matter what, och få lite pep-talks om man behöver det.

Senare på dagen hade vi en lektion i den ekonomiska historian och strukturen i Spanien. Det var lite svårare att fatta vad denna läraren sa för han mumlade lite mer än vad den andra gjorde. Vi ska ju ha båda så man får väl bara vänja sig vid deras dialekter. Paige och jag antecknade som tusan och fattade det mesta vilket är skönt.


Jag stack till frisören där jag hade gjort mina ögonfransar i lördags och klagade för det var flera som hade ramlat av. Jag betalade ändå 40 euro så det borde ju varit bättre kvalité. Jag fick i alla fall en tid direkt och hon fixade det så det blev jättebra och jag behövde inte betala någonting alls. Sådan bra service! Nu är jag jättenöjd och kommer se snygg ut till London i helgen!

Mina nya fransar

Efter jag hade fixat fransarna stack jag hem och träffade Paige. Vi gick sedan och handlade mat vid Cuatro Caminos och där passade vi på att stanna vid en fotobutik. Jag printade ut detta jättefina foto på Stella och köpte en otroligt söt ram. Nu ser mitt skrivbord hur fint ut som helst!

Fina Stella

Nu ska jag fixa lite mackor som vi ska ha med oss till skolan imorgon då vi ska vara där vid sju-halvått på morgonen för att se till att vi verkligen får de kurser som vi vill ha. Omg, får se till att lägga mig tidigt ikväll! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar