onsdag 26 februari 2014

Onsdag

Jag har pluggat statistik länge och är bra på matte, eller i alla fall i de matteområderna jag har studerat, men detta Paige och jag pluggar nu är inte vad jag kallar 'statistik'. Först är allt på spanska och läraren pratar hur snabbt som helst, sedan använder de andra symboler så vi måste lära om oss. Detta är jättejobbigt! Vi förstår typ ingenting. Vi fick reda på idag också utav läraren att vi har ett prov IMORGON som räknas till vårt betyg... Skönt att man får så mycket tid att förbereda sig... Not! Vi stack direkt till biblioteket och lånade boken om statistik och ska sätta oss och plugga sedan när vi kommer hem. Sådär bra start på dagen kanske.

Vad är detta?

När jag kom hem gjorde jag en smoothie till mig själv. Mums, de är så goda som ett litet snack sådär på eftermiddagen. Vi har lektion igen klockan sex, så jag passade på att dricka min smoothie och plugga lite inför provet imorgon.


Här har jag radat upp med allt jag behöver! 

Efter jag kom hem från lektionen mellan sex och sju, plingade det till i min mobil - ett sms från Cicci, hon ville Skypa. Jag tyckte det var super skönt att få en liten paus från allt plug då det har varit non-stop sedan 08:30 imorse! Jag passade på att värma upp gårdagens middag och äta den medan vi snackade om massa roliga saker vi ska göra i Kenya. Aktiviteterna på listan just nu är: (1) åka på en tvånätters safaritur, (2) åka till ett giraff och elefantreservat, (3) åka till Nairobi National Park och (4) äta lunch på ett ställa där man kan se flodhästar. Åh så spännande detta kommer bli!! Det känns helt sjukt att jag ska dit, vilket äventyr det kommer vara och speciellt vilka minnen jag kommer få! Det ska verkligen bli en resa för livet och jag ser framemot den så otroligt mycket! Snacket med Cicci gjorde oss båda riktigt taggade.

Snygga Cicci!

Jag pluggade vidare med statistiken ett tag till men sedan fick det vara nog. Nu känner jag mig i alla fall såpas bra att jag kommer få godkänt vilket är det jag behöver. Idag fick vi tillbaka våran marknadsföringsuppgift och jag fick 9,5/10 på den vilket var riktigt kul! Halva klassen behövde göra om den, dvs spanjorerna, men vi utbytesstudenter behövde inte göra om dem utan vi fick nästan toppbetyg. Det kändes skönt!

På kvällen blev det till att kolla The Bachelor med Paige. Om två veckor får vi reda på vem han väljer som sin blivande fru, spännande! Kanske inte världens kvalitéprogram, men verkligen ett perfekt program att titta på efter en lång dag som denna.

Lite TV-tittande med ett glas O-Boy.

Nu ska jag sova så jag får en riktigt bra sömn tills imorgon. Önska mig lycka till på provet imorgon. Godnatt!

PS: om två veckor sticker jag till Rotterdam för att träffa Laila, åh vad kul det ska bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar