torsdag 13 februari 2014

London nästa!

Imorse packade jag ihop de sista sakerna och stack till tunnelbanan. Jag hade inte åkt tunnelbanan enda vägen ut till flygplatsen så jag hade gott om tid på mig att hinna fram. Det gick i alla fall hur smidigt som helst.

Väntar på tunnelbanan

Lite lätt hungrig gick jag in i loungen och åt lite frukost. Jag hade nästan två timmar här att vänta innan det ens var boarding på planet så jag dukade fram frukter, juice, lite yoghurt och en kaffe såklart.

Loungen var jättefin

Min mat! 

Jag hade tagit med mig min marknadsföringsbok för att börja läsa i. Den var jättelätt att förstå vilket var kul. Det känns också extra bra eftersom vi redan har pluggat detta innan och därför är det ju lättare att förstå.


Tillslut var det boarding, men de hade sagt att planet kommer vara 15 minuter försenat. Jag tänkte bara shit eftersom jag bara hade 1 tim och 20 minuter innan i Paris för att byta terminal osv på, så jag var lite lätt nervös när de sa att det skulle bli ytligare förseningar. Tillslut var vi 30 minuter försenade så jag sprang som en liten iller genom hela flygplatsen och in på rätt terminal. Som tur var det ingen kö till passkontrollen utan det gick jättesmidigt, tur det! Nu höll jag bara tummarna på att min väska skulle komma med också.



Att gå igenom passkontrollen på Heathrow är nog bland det smidigaste som finns. Allt är ju elektroniskt och man scannar sitt pass själv. Från det att jag hade klivit av planet, gått igenom passkontrollen, fått min väska, gått till tunnelbanan och satt på den, tog nog 10 minuter. Det är ju helt galet! Allt går hur snabbt som helst. Jag var hemma hos Nur på lite över en timma.

Min väska låg så fint på tunnelbanan

När jag kom up för tunnelbanan i St. John's Wood så stod Nur där och väntade på mig. Gud så roligt det var att träffa henne igen! Det är precis som om ingenting har förändrats vilket är så roligt, man börjar prata lite mycket igen som om man sågs igår. Åh vad roligt vi kommer ha det denna helgen!

Jag och Nur

När jag kom hem till dem så var det uppdukat med massa goda snacks och vi satte oss därför direkt i soffan och snackade som tusan. Nu var det verkligen dags att uppdatera varandra om allt som hänt oss. Jag fick också min födelsedagspresent från Nur, ett par guld Marc Jacobs örhängen - såå snygga! Jag kommer definitivt ha på dessa varje dag, älskar dem!

Snacks

Nur, Charlotte, Samantha, jag och presenterna

De otroligt fina örhängerna

Efter någon timma kilade Nur och jag iväg till Cicci för att lämna av min väska där. Jag ska sova hos henne i natt eftersom hon åker till Sverige på lördag. Det blev ett snabbt hälsande på Hillary också och sedan gick vi tillbaka till Nur för att göra oss iordning. Gud vad roligt det ska bli ikväll!!

Cicci och jag färdigsminkade

Nur och jag


Cicci, jag och Nur

Vid halvnio gick vi iväg till tunnelbanan och sedan till restaurangen. Vi gick till en som heter 28º-50º. En jättefin och modern vin restaurang. Denna restaurangen är tydligen 'dotter-restaurangen' till en  restaurang som heter "Texture" här i London som har fått en michelin stjärna, så jag såg verkligen fram emot god mat och vin på denna restaurangen då den måste vara bra!

Charlotte, jag och Nur

Vid nio var alla på plats och snacket drog igång. För att fira min födelsedag var det in med champagne till alla och det satte snacket igång ännu mer.

Cecilia, Nur, Sophie L och Sophie R

Samantha, Charlotte och jag

Vi alla beställde in en förrätt och en varmrätt. Till förrätt beställde jag in en mellanöstern rätt med svamp och cous cous i, den var hur god som helst! Till varmrätt beställde jag in en utav de bästa steaks jag har någonsin ätit. Kniven bara gled igenom köttet och smälte i min mun, gud så gott och mört det var!


Mums!

Cicci beställde in en råbetssallad till förrätt och anklår till varmrätt. Hon tyckte också maten var helt fantastisk.

Fina Cicci

Charlotte och jag

Efter den otroligt goda middag och hur mycket skratt och prat som helst så traskade vi till Sketch som ligger bara 10-15 minuter promenad ifrån restaurangen. Efter all mat och vin så var det väldigt skönt att få röra sig lite grann. Jag kommer verkligen gå tillbaka hit, maten var otroligt god!

Brudarna på Sketch: Nur, Sophie L, Charlotte och jag

Cicci, Sophie R och Sophie L

Nur och Charlotte

Det blev en jättetrevlig kväll och verkligen jätteroligt att träffa alla tjejerna på samma gång. Vi tog lite drinkar på Sketch och sedan stack vi hemåt. Åh vilken rolig start på denna långhelg. Jag hade tagit med mig korv och skinka från Spanien som jag gav till Cicci så när vi kom hem till henne så skar vi upp en korv och satt i hennes säng och snackade till framåt fem på morgonen. Detta blev verkligen en jättebra dag, kunde inte önskat för någonting mer. Tack tjejer och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar