torsdag 20 februari 2014

Mot Segovia!

Idag stack Paige och jag till El Corte Ingles på morgonen då jag ville köpa en Longchamp väska. Min jag köpte i Malaysia har gått sönder så jag bestämde mig för att investera i en originalväska istället, de är inte alls så dyra så det kan vara värt det då jag använder denna väskan varje dag till skolan.

Hej hej ny väska!

Jag åt middag hemma och packade ihop alla mina saker som jag behövde under kvällen. Vid åtta stack jag till Cuatro Caminos för att åka till Segovia. Jag ska hälsa på en gammal kompis Malaysia som bor här i Spanien också, hon är från Madrid egentligen så det kommer vara kul att åka utanför Madrid och träffa hennes vänner! Paige skulle egentligen till USA idag men hennes plan blev inställt då det är jättemycket stormar i Minnesota och därför ska hon åka nästa vecka istället. Jag kom tillslut fram till Chamartín där tåget mot Segovia skulle åka ifrån. Det var jättelätt att fixa biljett och efter 15 minuters väntan satt jag på tåget. Det tog bara 30 minuter och tåget åkte i över 250 km/tim vilket var lite småläskigt - tur att det var mörkt ute så man inte såg någonting.

På tågstationen

Väl framme i Segovia tog jag buss 11 till Aqueduct där Claudia stod och väntade på mig. Hon skulle ha middag med hela sin klass så jag fick hänga med och träffa alla. De var folk från hela världen vilket var kul, till och med en svensk och en norsk - de var jättetrevliga. Jag snackade med många runt omkring mig och det var verkligen trevligt att träffa lite nytt folk. De åker ofta till Madrid vilket också kommer vara kul då jag kommer nog träffa dem här då!

Bordet

Fina Claudia

Jag och Claudia

Tjejerna på ena sidan


Jag skrattade gott för vi hade middag klockan tio och vi var där enda till klockan halvett på natten, ja då var det dags för förfest... Snacka om vridet schema. Vi var på en bar vid tvåtiden och sedan på en klubb vid fyra-halvfem. Det blev en jätterolig kväll och Segovia är verkligen en mysig stad. Den är liten så man går överallt vilket är skönt.

Jag och Claudia på dansgolvet

Claudia och jag sådär vid fyra kanske...

Vi kom hem vid åttatiden och då var man rätt trött. Vi kommer nog sova hur gott som helst. Det var verkligen kul att få uppleva det riktiga spanska partajet där man inte går hem innan klockan sex, kanske ingenting man ska göra varje dag men verkligen kul att gå ut här. Jag kommer definitivt komma tillbaka till Segovia, alla här var helt underbara och tack Claudia för en jättetrevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar