tisdag 4 februari 2014

Hejdå mamma!

Jag vaknade imorse och fick tillbringa de sista tio minuterna med mamma innan hennes taxi kom för att ta henne till flygplatsen. Det kändes väldigt tufft den här gången att säga hej då. Normalt sätt tycker jag att det inte alls är svårt eftersom jag åker till ett ställe som jag känner till men denna gången kändes det annorlunda. Mamma och jag har haft det så otroligt roligt. Vi gillar att göra likadana saker, vi skrattar non-stopp de flesta gångerna och har det hur trevligt som helst. Aldrig något tjafs bara skratt. Jag tror det var därför jag tyckte att det var jobbigt också för vi hade haft det så himla kul. Om man tänker på det på det viset, så blir det ju helt plötsligt positivt att man får en liten tår i ögat då det tyder på att man har haft det jättebra! Denna veckan kommer verkligen vara svår att slå och jag kommer allt sakna min lilla mor. 

Paige åkte med mamma till flygplatsen för att hämta upp sin storasyster som landade bara 20 minuter efter de anlände. Jag stannade hemma och sov då våran första lektion var inställd eftersom läraren kunde inte komma. Vi stack iväg sedan till skolan när Paige och Jennifer kom tillbaka. Det var dags för en statistikkurs. Den kändes helt okej, men läraren pratade hur fort som helst. Det som är roligt är att det finns många utbytesstudenter på våran skola men jag lovar att 60% av alla är antingen från ett spansktalande land eller har växt upp med en spansk förälder. Så där har man alla som ska vara någorlunda bra i spanska fast de är flytande. Sedan är det jag. Jag som trodde jag skulle vara helt grym jämfört med alla andra eftersom jag lästa steg 6/6 på våran skola, men där tänkte jag kanske lite fel. Det är ju i alla fall roligt att veta att man förstår allting lärarna säger! Paige och jag skrattade gott när vi skulle göra statistikarbetet för läraren hade inte kopierat tillräckligt med kopior på uppgifterna till hela klassen så hon skulle läsa upp alla nummer. Jag kände väl bara SHIT hur kommer detta gå? Det började bra och jag skrev ner de flesta men himlar vilket tempo hon läste upp dem i. Utav de 30 nummer som hon sade tror jag att jag fick ner 22. Jag blev jätteglad när hon sa att hon skulle läsa upp numren igen och satte pennan på pappret och verkligen koncentrerade mig på att höra allt. Jag kan säga er att det var helt omöjligt. Hon sa alla de 30 numren utan att andas ungefär. Det lät om ett jättelångt ord... Så det blev ingenting mer med det utan vi fick gå och ta ett foto på uppgiften efter lektionen hade slutat - nu kunde vi känna oss lugna i alla fall. 

Uppgiften

Efter statistikkursen så hade vi marknadsföring i två timmar. Det gick jättebra också men vi kände väl att det var skönt att vi kunde och visste vad kursen handlade om. Vi fick läsa en artikel på sju sidor om en ekonom och hans synpunkter om marknadsföring och vad som fungerar idag och inte. Påminde lite om boken jag läste nu under lovet: Buyology. Det blev en snabb lunch hemma igen och sedan tillbaka till sista lektionen för dagen: Ekonomisk historia och struktur i Spanien. Paige och jag är dem enda i den klassen så det är bara vi två och läraren. Det känns både väldigt bra men nervöst. Vi kommer få 100% uppmärksamhet vilket är bra då vi kan prata och försöka få fram det vi vill utan att ha 22 andra spanska elever stirrandes på en. Jag gillar verkligen denna kurs och hoppas att den kommer fortsätta vara lika intressant.

När jag kom hem så satte jag på datorn direkt och började Skypa med Nur. Först snackade jag med Samantha, Charlotte och Sophie och fick höra hur de hade haft det och sedan blev det 'full on' snack med Nur. Åh så kul det var att prata med henne. Vi satt på Skype i över en timma och snackade om allt och ingenting.

Skype session

Fina Nur!

Efter en paus från plugget blev det till att sätta igång och göra kundprofiler för Chanel och Loewe på spanska och ett statistikarbete. Det gick riktigt bra men jag kände att det blev lite mörkt på mitt skrivbord så jag satte dit en lampa, det blev faktiskt jättebra!

Mitt nya skrivbord

Statistikarbetet...

Efter en stund blev jag klar och det var riktigt skönt. Jag hann med att tvätta mina sängkläder, diska, tvätta badrummet, packa väskan inför imorgon och bädda om min säng. Nu blir det till att ha världens lugnaste kväll med tittandes på serier och lite annat kul. Vi börjar imorgon kl 08:30 så det blir till att lägga mig ganska tidigt idag. Hoppas ni har haft en jättebra dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar