måndag 3 februari 2014

Sista dagen med mamma i Madrid!

Idag mitt i frukosten så kollade mamma ut ur fönstret och sa "titta det snöar!!" Först så fattade jag inte att det faktiskt snöade för jag ville väl inte riktigt acceptera faktumet. Jag flyttade till Madrid dels för att få den härliga värmen och det underbara vädret men än så länge så tycker jag väl att det inte är sådan stor skillnad från Göteborg eller London... Vi får väl hoppas på att det blir lite förändringar nu under de nästa veckorna!

Snö i Madrid?

Paige och jag hade våran första marknadsföringslektion idag och det gick jättebra. Det känns fortfarande konstigt att allt är på spanska men det är väl inte så konstigt kanske då det bara är första dagen. På något vis känns det som om man har varit i Madrid så mycket längre än vad man egentligen har varit. Det tyder väl på ett gott täcken skulle jag säga.

Fina Paige utanför lektionssalen 

Mellan lektionerna stack vi in till Sol för att träffa mamma på lite lunch. Vi åt på en utav de bästa tapasrestaurangerna i Madrid som heter La Casa Del Abuelo. Den har tydligen fått massa pris och maten var hur god som helst. Vi beställde in Gambas al Ajillo och de smakade suveränt.

Ägaren själv lagade dem

Volla!

Jag och mamma

Paige och jag

Vi han tillbaka till våran sista lektion vilket var ekonomisk historia och struktur i Spanien. Det var bara vi två där men vi tänkte väl att många inte var där eftersom de hade tentor förra veckan och kanske inte vill komma till lektionerna denna. Vi får väl se hur det blir, kanske blir det bara Paige, jag och läraren?

När vi kom hem så hade våra bankomatkort kommit vilket var skönt då det känns som om vi nu är helt inne i 'Madridlivet'. Telefon simkort - check, bankomatkort - check, IKEA - check, skol-ID - check, osv. Listan fortsätter och nu är nästan allt bockat av. Jag satte igång och göra middag rätt sent då vi fastnade framför American Idol som hade börjat. Jag gjorde spagetti Carbonara fast en vegetarisk version och det fick stekas bacon bredvid för att sedan strö på själv på pastan. Det funkade riktigt bra och alla var nöjda.

Jag och Paige

På kvällen myste mamma och jag lite grann och kollade färdigt på American Idol avsnittet vi hade sett på innan middagen. Sedan fixade vi lite i lägenheten, fixade med lite filmer och snackade lite grann. Vi la oss nog inte fören vid ett-tiden! Imorgon ska vi upp tidigt och då ska mamma åka tillbaka till Sverige för att sedan åka till Malaysia. Tiden har gått alldeles för fort!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar