måndag 24 februari 2014

Måndag igen!

Idag börjades dagen med att Skypa med mamma. Det var längesedan nu så jag smsade mamma i morse och frågade om hon hade tid en stund, klart hon hade det! Det var jättemysigt att prata lite med henne och höra om hur de har det i KL och massa annat. Vid tolv gick Paige och jag till våran marknadsföringslektion. Som läxa idag fick vi att svara på 10 frågor om marknadsföring. Lätt som en plätt tyckte vi, men så var det inte. Vi behövde läsa 196 sidor på spanska för att kunna svara på dessa!! Vi trodde först läraren var helt galen, men nej, vi förstod allt rätt. Helt sjukt! Jag vet i alla fall vad jag kommer hålla på med ikväll då dessa frågor ska vara inlämnade imorgon.

När jag kom hem efter lektionen så gjorde jag en omelett till mig själv, eller omelett kanske är synd att kalla den, men det smakade som en i alla fall; det är väl meningen? Så här såg den ut...


Pappa tipsade mig om att ladda ner en applikation på min iPhone som heter 'ooVoo' där man kan ringa hur bra som helst och se den andra på sin skärm genom kameran. Vi snackade i över en halvtimma på denna applikation medan han sprang på löpbandet och jag åt klart min lunch. Supermysigt var det! Kul att detta program funkar så bra som det gör!

Paige och jag var sedan iväg klockan tjugo i fyra till våran andra lektion. Allt gick jättesnabbt och smidigt vilket var skönt. På vägen hem så köpte jag lite Clinique-produkter som jag behöver då mina har tagit slut. Dessa tipsar jag verkligen om, det är superbra och man får jättefin och len hud - perfekt!

Nya saker in i badrummet

Medan vi satt på lektionerna i dag så tänkte jag verkligen på hur lätt det är för mig nu att förstå spanska. Snacka om att det har gått fort! För fem veckor sedan tyckte jag det var ganska svårt att första allt alla sa, speciellt om man skulle ta anteckningar samtidigt, men nu kan jag sitta och ta anteckningar, skratta åt lärarens skämt och förstå vad han menar. Jag behöver inte längre fundera på om de pratar i nu, då, eller framtid. Det slog mig verkligen idag och jag blev lite skrämd själv över hur snabbt det har gått. Jag hoppas verkligen att det fortsätter lika bra framöver och att min spanska verkligen blir flytande, det måste den ju bli! Hej hej, nu ska jag fortsätta min marknadsföringsläxa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar