torsdag 6 februari 2014

Malin i Madrid!

Jag väntade hemma idag på att Malin skulle smsa och säga att hon var på plats i Madrid. Jag passade på att städa lite hemma innan så att det skulle se fint ut när hon kom. Jag var verkligen så taggad på Malin skulle komma eftersom det alltid är kul när kompisar kommer och ser hur man har det osv. Också när de kommer så man hinner fira ens födelsedag lite granna. Åh vad kul! Jag fick ett sms närmare 12:30 att hon var på G och nästan framme vid mig så jag skyndade mig till tunnelbana-stationen för att hämta upp henne. Det blev snack non-stop hela tiden från första början, denna tjej är bara så underbar och härlig! Jag hade kvar tillräckligt med grönsakssoppa så det räckte till oss båda så vi passade på att äta lite innan vi åkte vidare in till Ópera för att träffa Maria, en tjej som Malin var bästakompis med i Holland när hon bodde där - de hade inte setts på 10 år och nu var första mötet. Det var riktigt spännande!

Fina Malin!

De kände igen varandra direkt när vi steg ut ur stationen. Det var riktigt kul att se att även fast man inte har setts på såpas länge, så är det precis som ingenting har förändrats när man ses igen. Jag känner väl till detta då man träffar folk lite då och då som man inte har sett på jättelänge, men det är precis som om ingenting har förändrats - det är verkligen kul!

Malin och Maria

Vi traskade iväg till slottet för att hinna titta på det. Det var ganska lång kö när vi kom fram men vi upptäckte snabbt att det var bara kön för att komma in gratis, hihi. De öppnade den kl 16 och vi var väl där lite innan så när de väl öppnade upp dörrarna gick det jättefort!

Jag och Malin utanför slottet

Slottet var helt otroligt fint och roligt att se! Man fick gå runt och kika på jättemånga ställen vilket var kul. Det var rätt bra väder också vilket var skönt eftersom man kunde se den jättefina utsikten kanonbra då. 

Jag, Malin och Maria

Slottet

Malin

Efter att ha sett utsidan gick vi in och kikade i alla rummen de hade där inne. Vi fick se tre vardagsrum, flera sovrum, matsalar, biljardrum och massa annat. Kul att se hur de kungliga bor!

Trappan upp till alla lokalerna

Den "lilla" matsalen

Efter vi hade sett alla rum gick vi vidare och kollade på den kungliga trädgården. Den var jättefin också! Vi passade på att ta lite roliga bilder där med slottet i bakgrunden. Bilderna ser ju för sköna ut...

 Jag och Malin

Vi gick sedan vidare för att se det egyptiska templet "Templo de Debod" som spanjorerna hade fått för deras fina kollaboration med Egypten. Vi fick till och med gå runt och titta inuti templet vilket var riktigt fräckt.

Jag och Maria

Malin och Maria

Precis bredvid templet så var utsikten så otroligt fin. Man kunde se hela Madrid nästan vilket var fräckt att se. Man såg också slottet i bakgrunden!

Maria och jag

Efter all sightseeing stack vi hem och fixade lite mat. Vi stannade på vägen hem för att handla lite inför kvällen, det blev allt från skinka till kyckling till korv till vin - lite allt möjligt! Jag fixade lite kyckling, ris och kurrysås medan Malin duschade och gjorde sig snygg. Vi öppnade en flaska moserandevin och åt jättegod mat!

Malin och jag

Malin och jag

När alla var redo, vid tiotiden, stack vi till en killkompis lägenhet för lite förfest innan vi drog vidare till La Latina. 

Paige, Jennifer, Malin and me

Malin, jag och Jennifer

Vi hade en kanonkväll på "Kiss Kiss, Bang Bang!" Namnet är väl lite suspekt, men det blev en jättebra kväll med världens goaste tjejer! Vi åkte hem allihopa i en taxi vid tretiden och sedan var det bums ner i säng. Tack tjejer för en jättebra kväll!

Jennifer, Malin, Paige och jag plus några andra randoms

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar