söndag 16 februari 2014

Hej då London, hasta pronto Madrid!

Det var rätt jobbigt att gå upp imorse men man fick bara bita ihop och gå upp. Som tur var så hade jag packat klart allt men Nur hade ingen våg hemma hos sig så jag var inte riktigt säker om min väska var inom viktgränsen eller inte... Hoppades på det bästa. När jag väl kom fram till Heathrow så var det hur mycket folk som helst. Normalt sätt brukar det inte alls vara mycket folk, speciellt inte klockan kvart över sex på morgonen - tur att jag hade gott om tid.

Kön på flygplatsen

När jag väl kom fram till 'self-check-in' maskinerna så kunde jag inte skriva ut mitt boarding pass så jag frågade en Air France man om han kunde hjälpa mig, det funkade inte för honom heller så han fick gå iväg med min biljett och kolla vidare på detta. Han kom tillbaka och frågade om jag ville byta plan och åka direkt till Madrid istället. Jag såg direkt ljuset med att inte behöva åka till Paris flygplats då den inte är den roligaste när man ska mellanlanda. Det slutade med att jag också inte bara fick åka med ett direktflyg utan också fick 75 euro i kompensation för att ha bytt 'ner' mig från att åka Air France till Iberia. Jag visste att jag skulle sova lika bra på båda planen så för mig spelade det ingen roll. Jag fick dock ta en buss till terminal 5, men det gick jättesmidigt och var gratis det med.

På bussen till terminal 5

När mitt bagage var in checkat och klart så gick jag igenom passkontrollen och sedan in på en restaurang som låg rätt nära min gate. Jag hade ungefär nästan tre timmat att vänta på boarding så jag beställde in lite frukost och en kaffe medan jag väntade på att det skulle bli boarding.


Min frukost

Resan till Madrid gick jättebra. Jag sov ungefär hela resan vilket var hur skönt som helst, jag behövde väl det... När jag väl kom fram så tog jag tunnelbanan hem till mig vilket var jättesmidigt och billigt. Betalade bara 4,90 euro för att komma enda vägen hem och det kostar 30 euro om man skulle ta taxi så man sparar ju hur mycket pengar som helst genom att åka tunnelbana.

Sista resan hem

Väl hemma hejade jag på Felix som fortfarande var hemma hos oss och Paige, de hade haft det jättemysigt här i Madrid vilket var kul. Jag packade upp och sedan stack jag iväg till affären för att köpa lite mat inför middagen, det blev cous cous sallad med kyckling, mums! Ikväll blir det till att lägga sig tidigt då jag är rätt trött. Godnatt på er alla och tack alla i London för en utav de bästa resorna någonsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar