lördag 15 februari 2014

London, dag 3

Idag vaknade Nur och jag och låg och snackade en massa. Vi gick sedan upp och jag tränade ett tag då jag känner att jag måste hålla igång min träning. Vi gjorde oss iordning sedan då vi skulle iväg och äta på en malaysisk restaurang som en kompis hade rekommenderat. Restaurangen ligger vid Bayswater och det var tur att vi hade en iPhone med GPS med oss för restaurangen var inte den enklaste att hitta, men tillslut så! Den ligger i en källare under den Malaysiska ambassaden. När vi kom in så påminde restaurangen om Bestari i KL fast kanske lite modernare. Jag kände mig verkligen som hemma och det gjorde Nur med!

Nur och Sophie

Man beställde som i en kafeteria och betalade till vänster

Nur och Sophie beställde vad de ville ha först och sedan gick Samantha och jag iväg och beställde. Åh så god mat det var! Vi åt som bara den.

Nur och Sophie

Samantha och jag

Min nasi goreng

Efter lunchen stack Nur och jag iväg till Baker Street då jag ville till den svenska butiken för att köpa lite fiskbullar och annat gott. Det kändes verkligen sjukt att komma tillbaka till Baker Street stationen, stationen som har länge varit den närmsta till mitt hem. Åh jag saknar faktiskt London och detta gjorde så man längtade tillbaka lite extra mycket.

Jag utanför Baker Street

Efter den svenska butiken promenerade vi iväg till Oxford Street. Det kändes bra att få lite motion efter den goda lunchen vi åt. Vi strosade runt i lite butiker men hittade inget speciellt så vi stack hem till Nur efter ett tag.

Fina Nur

Nur och jag

Oxford Street

Jag hade lovat att laga middag idag då vi kände att det skulle vara mysigt med bara en vanlig tjejkväll men lite vin och god mat. Jag gjorde den klassiska laxen, potatis med sherrysås. Den var lika god denna kvällen vilket var skönt.



Nur


Färdiga maten

Vi hade det hur trevligt som helst under middagen och vi släckte väl vid ett-tiden. Jag ställde klockan på fem då taxin kommer och hämtar mig klockan halvsex. Oh god vad tidigt men jag får sova ordentligt på planet!

Vi delade på denna champagne jag fick utav Nur

Jag har haft en otrolig resa och det har varit så mysigt att komma tillbaka till London. Godnatt och tack till alla mina fina vänner här i detta land!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar