tisdag 25 februari 2014

Vilken dag!

Jag är verkligen superglad över att jag bara har lektioner måndag till onsdag, men det har ju gjort att alla lektionerna är väldig tätt inpå varandra. Idag hade vi fem timmar i sträck utan några raster eller någonting, så när man väl var färdig så var man helt slut och jättehungrig. Så här har vi det då varje tisdag och onsdag. Det får man ta eftersom schemat är så bra! När vi hade slutat kl 13:30 så var vi i alla fall hungriga så vi stack till skolans kafeteria. Denna är ju ingenting som den vi har i London, men den är väl kanske lite 'over-the-top'. Vi blev i alla fall förvånade när vi såg att man kunde sätta sig vid ett bord och beställa från en servitris som sprang runt bland borden, lite Brasserie känsla var det där i alla fall. Som vanligt smygfotar jag lite granna...

Mannen som jobbar bakon disken

Servitrisen

Jag beställde bara en macka...

Man kan ju välja mellan allt från jamon iberico till bocadillos, så maten är det ju verkligen inget fel på.

När vi kom hem från skolan så stack jag iväg och handlade lite. Hade nästan noll mat hemma så nu var det dags att handla lite. Jag bestämde mig för att handla kalkon istället för kyckling då kalkon ska ha mindre fett - ska försöka äta lite nyttigare nu, eller i alla fall försöka byta ut till lite nyttigare alternativ. Jag åt dock middagen med ris, så det kanske inte var så nyttigt men middagen hade lite utav en asiatisk inspiration. Soja, lök och marinerad kalkon serverat med ris. Mycket gott!

Middagen

Nu ska jag lägga mig snart även fast klockan knappt är halvtio, jag är supertrött och jag ska upp klockan sju imorgon igen så det blir skönt att få sova lite extra. Godnatt alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar