fredag 14 februari 2014

London, dag 2

Glad alla på alla-hjärtans dag! Cicci och jag vaknade imorse och låg och snackade som tusan tills vi insåg att vi faktiskt behövde börja göra oss iordning då vi skulle på en lunch vid halvtvå. Vi fixade till oss och inom en timma var vi iväg på tunnelbanan till Bond Street. Vi åt på en jättegod restaurang som heter Calucci. De har jättebra italiensk mat. Vi träffade en utav Ciccis klasskompisar som heter Alex, en jättegullig tjej. Vi hade det super mysigt och trevligt bland alla par-dejter då det faktiskt är alla hjärtans dag.

Restaurangen

Cicci

Jag

Nur träffade oss efter lunchen och hon och jag gick runt lite på Oxford Street. Det känns galet att vara tillbaka och 'hälsa på' en stad som man kallar sitt hem. Det känns verkligen konstigt. Man använder tunnelbanan och bussarna som om man bor där, kan gatorna och affärerna utantill, verkligen en konstig känsla.

På kvällen gjorde vi iordning oss för att gå ut till en restaurang som heter Bistro de la Gare, det är en fransk restaurang som ligger bredvid King's Cross. Jag såg fram emot deras Raclette, den är verkligen jättegod!

Cicci, jag och Nur

När vi kom fram till restaurangen så fick vi reda på att raclette-osten var slut... Vi blev lite besvikna men höll humöret öppe och beställde in någon annan rätt. Tyvärr var inte den lika god.

Jag och Cicci

Fina Nur!

Cicci

Min köttbit

Nur och Cicci är för roliga för de hade sagt till att det var min födelsedag så rätt som det var kom hela personalen in sjungandes och där satt jag bland alla par. Riktigt roligt! Nu har jag blivit firad flera dagar i rad så bättre kan det inte bli!

Jag och Cicci


Jag fick blåsa ut mitt ljus

Vi alla tre fick fina rosor


Vi stack hemåt efter middagen och hem till Cicci då jag behövde hämta min väska jag hade lämnat där efter jag sov hos henne. Väl hemma hos Nur igen så snackade vi en bra stund och sedan gick vi och la oss. Imorgon blir det annat äventyr med malaysisk restaurang och annat gott. Mums! Idag har varit en jätterolig dag verkligen! Fick säga hej då till Cicci men henne kommer jag ju säkert träffa snart igen. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar