onsdag 5 februari 2014

Skola och träning!

Idag vaknade jag på morgonen och efter lite frukost, spanska nyheter och lite mer stack Paige och jag till skolan. Vi har lektioner denna dag från 08:30-13:30 i rak normalt sätt, men idag var lektionerna inställda mellan 08:30-10:30 vilket var skönt då vi fick sova lite mer.

Lite spanska nyheter 

Vi hade statistik idag för andra gången och idag hade vi det i två timmar. Det är skönt att vi redan kan det mesta och bara behöver fokusera på att lära oss alla spanska ord som de använder för "average", "median", "mode", osv. När man väl kan det så är det ju inga problem att lista ut vad man ska göra.

Inne i lektionen

Efter en hel skoldag så stannade jag bara hemma och chillade. Paige och hennes syster Jennifer stack ut och kollade på en Flamenco show inne i stan, men för mig blev det till att kolla på lite TV, tvätta och träna.


När jag kollade på TV gjorde jag denna goda smoothie till mig själv. Detta är både nyttigt och gott, vilken kanonkombination! Jag brukar dricka en sådan lite då och då när man känner sig hungrig fast man inte riktigt orkar laga mat. Riktigt mumsig är den!

Smoothie med hallon, blåbär, banan, tranbär och citron

Jag kände att efter att ha suttit i soffan i en timma var det dags att röra på sig. Jag bytte snabbt om och  tog fram yogamattan. Jag gjorde två pass som min personliga tränare gett mig i Malaysia, det tog väl lite över en timma men sedan var jag klar. Det är alltid riktigt skönt att träna, eller i alla fall efteråt när man känner att man faktiskt har gjort någon nytta. Jag lät American Idol vara kvar på TV:n så jag lyssnade på det medan jag gjorde lunges, squats, push-ups, sit-ups och massa annat jobbigt.

Glad vad jag innan träningen i alla fall! 

Yogamattan framför TV:n

Jag somnade gott på kvällen efter en ganska lugn dag. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar