tisdag 28 januari 2014

Äventyrsdag och Paige landar!

Idag hade vi mycket på vårt schema. Vi stack först till skolan för att se vart den ligger, det var jättelätt att hitta dit och jag kommer verkligen inte ha svårt att hitta dit i framtiden heller. Verkligen kul att se hur den såg ut och vad som fanns runt omkring.

CEU San Pablo

Jag inne i skolan

Vi gick sedan till Metropolitana vilket är en station rätt nära skolan och åkte iväg för att kolla på massa marknader och massa andra saker. Här kom vi till en marknad som heter Marcado Antón Martín. J ättemysig lite marknad.


Vi gick sedan vidare till "Gonzalez" vilket är ett ost och vin ställe. Vi beställde in lite skinka och ost och tog var sitt glas vin. Man kan ju ha en sämre lunch... Det var kul för vi såg spanjorer komma in och ta sig ett glas vin och sedan stack vidare ut igen - allt på bara 15 minuter. Denna kultur är ju för härlig!


Min fina mamma

Jag

Sedan traskade vi vidare till ett lite mer indiskt och internationellt ställe där vi skulle hitta Cafe del Mar. Här sålde dem massa goda surdegsbröd. Vi köpte tre stycken och jag var supernöjd. Vi stannade och tog ett kaffe, men det var inte alls gott. Jag rekommenderar verkligen bröden men kanske inte kaffet...

Jättemysigt litet ställe

Vi traskade sedan vidare till en takterass med fin utsikt ut över taken i Madrid. Denna restaurang kan jag tänka mig är underbar på sommaren men kanske inte nu när det är 5 grader och storm. Vi satte oss inne och åt lite mat.


Vi fick intressanta lime-drinkar

Vi var rätt trötta i fötterna och bestämde oss för att åka tillbaka hem. Vi har säkert gått över 6 kilometer idag vilket är ju jättebra. Gratis motion! Innan vi kom hem stannade vi och handlade lite skinka, en blomma och lite annat. Ikväll kommer ju Paige så vi skulle laga lite mat till henne som vi har framme när hon kommer.

Jamonería

Vid halvnio kom Paige till lägenheten. Gud vad kul det var att träffa henne igen efter hela lovet. Det är så skönt när vi ses för det är så enkelt att prata om allt och ingenting. Vi bara babblade på som tusan och pratade om hela lovet osv. Det ska bli så roligt att ha henne här och dela lägenhet med henne.

Jag och Paige

Nu börjar det riktiga kapitlet i Madrid. Heja heja, detta kommer bli ett bra år! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar