lördag 4 januari 2014

Halva gänget stack och lokal fiskrestaurang!

Idag är det 10 år sedan vi packade ihop våra fyra resväskor och flyttade till Malaysia. Helt galet att det är såpas länge sedan. Man känner sig allt lite gammal. Jag kan inte låta bli ibland att tänka på vart jag skulle varit någonstans i livet om det inte var för våran flytt till Malaysia. Skulle jag ha pluggat i London nu? Skulle jag vara lika ambitiös med lika stora mål? Vad skulle jag varit för person? Jag skulle ju knappast vara den som jag är idag med det jag har sett och varit med om. Jag är verkligen så glad och lycklig att mina föräldrar tog det steget att flytta till ett främmande land där vi inte kände någon eller kunde någonting. Detta var verkligen en 'new beginning'. Så stolt och tacksam för allt de har gjort. Älskar er!

Gänget stack tillbaka till KL idag och vi fick säga hejdå till Jennifer och till Kalle som vi inte hann se någonting mer innan de stack tillbaka till Sverige. Nu var det bara familjen kvar på Langkawi vilket var mysigt det med.

På kvällen för att fira våran 10-årsdag så stack vi till ett lokalt ställe mitt ute i ingenstans. Jag har ingen aning om hur pappa hittade detta stället för de gatorna som vi åkte på skulle man nog direkt ha vändt på. Pappa hittade i alla fall en otroligt god fiskrestaurang som heter Fish Farm. Vi åt som bara den, stora mängder utav krabba, tiger prawns, grönsaker och massa annat gott.

Jag och pappa

Fredrik och mamma

Den goda maten

När vi kom hem på kvällen så firade vi lite till och sedan var det till att hoppa i sängs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar