torsdag 23 januari 2014

Till Sverige igen!

Idag var det ett fullspäckat schema då jag hade tusen saker att göra på min lista. Jag började med att åka till One Utama då jag behövde kika in på Victoria Secret en sista gång och Forever 21. Jag hittade allt jag skulle ta med mig och stack sedan tillbaka till Mont Kiara där jag hämtade mina saker från skräddaren och köpte lite saker på apoteket. Nästa ärende var att besöka Global Doctors och få mitt vaccinationskort påskrivit av en läkare för hepatit B sprutan, "check" så var det klart. Nu hade jag fått ett recept på att köpa malariatabletter inför Kenya och då fick jag jaga runt hela Desa Sri Hartamas för att få tag på några. Det var jättesvårt men tillslut hittade jag ett apotek som hade dessa tabletter, skönt! Nu var allt avklarat förutom att jag behövde packa... Allt gick hur smidigt som helst och klockan sex var jag helt klar. Det märks ju att man är rutinerad och har rest förut annars skulle man ju stressa ihjäl sig. Eftermiddagen kom taxin och vi bar oss iväg till flygplatsen. Det var rätt mycket trafik men vi hann lagom i tid och kunde ta det lugnt.

Ett sista kort med familjen!

Mamma och jag på planet

Rutinerad och har allt på plats

Flygresan gick hur bra som helst. Jag sov nästan elva timmar på planet så jag var jättepigg när vi landade klockan fem i Amsterdam. Sedan gick det snabbt att komma till Göteborg. Skönt att hela resan gick så bra även fast vi hade fyra bebisar som skrek i stämmor i de två raderna framför oss. Det gick bra ändå!

Göteborg

Göteborg

Nu blir det två fullspäckade dagar i Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar