onsdag 29 januari 2014

Första dagen i skolan och La Latina

Både Paige och jag var väl lite nervösa idag när vi klev in i presentationssalen där det satt massa utbyteselever från hela världen. Vi började prata med tjejerna bredvid oss och jag pratade på engelska men märkte snabbt att alla andra satt och konverserade på spanska. Vi båda tittade på varandra och kände bara OMG, vart har vi kommit?! Alla var hur bra på spanska som helst vilket kändes lite galet då jag hade verkligen trott att jag skulle vara riktigt duktig på spanska jämfört med de andra eftersom jag var i steg 6/6 i London i spanska. Hmm, tjejerna bredvid oss kom från Mexiko och den andra var halvspansk-halv Schweiz.

Presentationen 

Det gick i alla fall riktigt bra att förstå vad de sa och vad vi skulle göra osv. Nu ska vi vänta tills imorgon då en presentation om kurserna osv är. Detta kommer nog gå jättebra!

På kvällen stack vi till La Latina där vi åt en jättegod tapasmiddag. Det var hur lätt som helst att åka dit och det finns jättefina små mysiga gator hit och dit. Vi hittade en restaurang som mamma hade läst om i en guidebok om Madrid.


Paige och jag

Paige och jag på restaurangen

Mamma och jag

Vi beställde bland annat in en jättegod pumpasoppa. Detta är någonting som jag inte direkt har smakat på innan eller inte en sådan som var så här god i alla fall. Mums! De hade också ett väldigt bra vegetariskt utbud vilket var bra för Paige.

Pumpasoppan

Vi var alla väldigt mätta och belåtna när vi tog oss hem. Spännande dag var det idag i alla fall! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar