fredag 31 januari 2014

Shopping och sedan bio

Vi började dagen med att sticka iväg till skolan för att skriva på alla pappren så vi kan öppna våra bankkonton. Det gick jättesnabbt och hur smidigt som helst. Vi blev klara på noll tid och kunde då sticka in till stan för lite shopping.

Jag och Paige utanför skolan

På tunnelbanastationen på väg till Sol

Vi sprang runt i flera affärer och kollade på det ena och det andra. Jag ville så gärna köpa en mixer som jag kan ha i köket så jag kan göra goda fruktdrycker, soppor och massa annat nyttigt. Jag hittade en jättefin mixer på rean som jag handlade. Åh så nöjd jag är! Allas fötter gjorde väl lite ont så vi bestämde oss för att stanna någonstans för att äta lite lunch. Det blev ett litet ställe på en hörna. Vi beställde in en massa olika saker och delade, riktigt gott!

Jag och Paige

Det blev ett till stopp på vägen hem. Jag köpte en Apple TV. Jag har länge kollat på dessa och äntligen fick jag köpa en! Det är ju perfekt nu när vi har TV hemma och WIFI då man kan kolla på film och hur mycket som helst annat genom att streama allt genom internet i hemmet. Vi prövade det snabbt när vi kom hem och allt fungerade som det skulle, gud vad kul! Vi var tvungna att sticka iväg nästan direkt då mamma hade handlat biljetter till filmen Saving Mr. Banks. Den var riktigt söt faktiskt och rolig. Vi hittade i alla fall en bio som visade engelska filmer i original versionen vilket var skönt för oss. De var spansk text under filmen men det är ju bara bra.

Jag och Paige på bion

Nu börjar filmen

Efter bion träffade vi en klasskamrat till mamma, Lars, och tog ett glas vin. Det var kul att träffa någon som bor här då man fick lite tips om vad man kan hitta på, vart man ska äta bra tapas och massa annat. Kanon! Vi tog oss hemåt och gick raka vägen in till sängs. Det blev en kanondag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar