fredag 10 januari 2014

Stan, Souled Out, Kenya och utekväll!

Idag och igår hände mycket!!
Den nionde:
1. Mamma och jag började dagen med att sticka till immigration för att flytta över mitt visum till mitt nya pass. Det tog ju sin lilla tid eftersom att detta ställe ligger mitt i ingenstans och man får vänta på sin tur fast än det inte är några före än i kön... Undra hur de tänker mer ett nummerlappssystem här - ska man inte trycka fram ett nummer om man inte har någonting annat att göra? Vi blev i alla fall klara rätt snabbt och stack sedan iväg till Sungei Wang för att handla lite saker.

2. Jag ville köpa en massa gelnagellack som jag kan ha i Madrid/Sverige/London/vart jag än är, så jag kan fixa till mig och göra mina naglar fina själv. Det blev lite annat köpt också, bland annat snygga jobbklänningar som jag kan ha på min intervju och sedan kanske mitt framtida jobb. Tre jättesnygga klänningar kostade 139 rm, dvs runt 280 kr!

3. Vi skyndade oss hem för att byta om snabbt och gå till en lunch på Souled Out där vi skulle äta lunch med Oscar (som jag inte har träffat på huuurr länge sedan som helst), Linus, Aksel och Milly. Våra mammor var också där vilket var mysigt. Det blev hur mycket snack som helst och skratt om allt och ingenting. Det är verkligen roligt när man ses efter sådan lång tid och man fortfarande kan fortsätta från där man avslutade.

Oscar, Linus, jag, Milly och Aksel

Jeanette, Anna-Karin och mamma
Den tionde:
4. Efter en lunch jag hade så stack jag iväg till läkaren för att ta vaccination mot gulafebern då jag har tänkt att eventuellt åka till Kenya i April. Ciccis föräldrar har flyttat dit och hon ska vara där i nästan en månad. Jag blev dittbjuden och kommer nog passa på att åka dit, det skulle ju vara världens äventyr!

Vaccination - check!

5. När jag kom hem fick jag ett ryck och bestämde mig för att boka biljetten till Kenya. Jag ringde Cicci på Skypa och berättade a
tt allt var klart och jag behövde att hon skulle bara bekräfta datumen så jag kunde boka. Nu är biljetten bokad och jag åker till Kenya mellan den 10e och 20e April, så spännande!!

Bokningen klar! 

6. På kvällen blev det utgång i KL! Kevin åt middag hemma hos oss och vi stack sedan tillsammans med Fredrik in till KL. Jag träffade massa gamla klasskompisar där inne vilket var superkul! Det blev mycket snack och skratt ute. Jag var väl på tre olika ställen med tillslut klockan 3 samlades jag, Fredrik och Kevin och stack tillbaka till Mont Kiara igen. Nu var man rätt trött!

Vilka dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar