söndag 26 januari 2014

Flytten till Madrid!

Klockan 06:45 imorse ringde klockan och jag steg upp för att fortsätta mina äventyr i Madrid. Känns helt galet att idag är den dagen jag har gått runt och väntat på. Idag ska jag flytta till Madrid. Känslan är sjuk och jag kommer ihåg att jag kände ungefär samma sak när jag flyttade till London. Själva flytten isig är väl inte så jobbig eller 'speciell' utan det är mer känslan utav att bo i Madrid som känns helt sjuk och ofattbar. Det är tanken utav att få möjligheten att bo i dessa metropoler som är så värdefull och spännande. Känslan att få säga i framtiden att jag faktiskt har bott i Madrid kommer vara helt galen.

Mamma och jag steg upp på morgonen och gjorde oss iordning. Morfar kom halvåtta och hämmade oss hemma för att köra oss till Landvetter. Där gick allt hur smidigt som helst och vi satte oss i loungen för att vänta in boarding på vårt plan. Jag skrattade gott när jag öppnade min väska då jag hade med mig min Nespresso maskin och mjölkskummare - absolut nödvändiga saker att ha med sig när man flyttar. Personalen som jobbade i säkerhetskontrollen måste ju kollat lite snett på mig och undrat vilken idiot som tar med sig en kaffemaskin på sin semester, eller?


Flighten till Amsterdam gick hur bra som helst. Jag sov nästan hela resan vilket var skönt eftersom det hade varit världens turbulens. Vet inte riktigt hur jag kunde ha sovit mig igenom den, men det gjorde jag.

Nästa flight: Madrid

Det var bara drygt två timmar till Madrid så hela resan kändes jättekort. Jag är van vid 3-4 timmar flygtid när jag har åkt ner till Malaga så detta var ju ingenting.

Touchdown i Madrid

Väl på flygplatsen ringde jag Teruel som skulle ge oss nycklarna och visa oss lägenheten. Det var direkt upp till bevis med spanskan då jag skulle ringa honom och säga att vi var på väg "hem". Han var på plats när vi kom, en jättetrevlig 59-årig man. Lägenheten var precis som den såg ut på bilderna. Sådan tur att allt var som det skulle och man inte hade blivit lurad. Jag hade hört några skräckhistorier innan så jag hade verkligen kollat in företaget några gånger extra.

Mitt nya sovrum

Vardagsrummet

Mamma och jag stack direkt iväg till en matbutik då vi inte hade någonting hemma. Det blev lite av det ena och det andra. Korv disken skulle pappa ha älskat, vi tänkte lite på honom när vi gick förbi där.

Mamma vid korvdisken

Mina favoritkorvar

Väl hemma igen så började jag packa upp alla mina väskor. Det gick faktiskt rätt snabbt och tillslut var jag helt färdig. Då hade jag fått som uppgift att göra middag och det blev då bara enkla quesadillas för att hålla igång den spanska kulturen.

Maten på border

Fina mamma

Korvarna som snacks efter middagen

Det blev verkligen en fullspäckad dag och mycket som hände men så otroligt roligt att äntligen vara på plats i Madrid. Så skönt att allt har gått bra och att allt är som det ska vara. Nu ska vi se till att få till så att WIFI funkar 100% i lägenheten men det blir till att fixa imorgon. Nu blir det läggdags, godnatt till alla mina fina vänner runt om i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar