fredag 24 januari 2014

Vilken dag!

Vi landade klockan halvtio och redan vid elva så hade vi lämnat väskorna hemma och hämtat bilden från Partille och satt i bilen på väg in mot Allum. Helt galet hur snabba vi var. Vi passade på att ta en lunch på Allum vid tolvtiden på Paprika. Jag skulle kika runt i Allum medan mamma fixade lite andra saker.

Mamma

Jag 

Min lunch: gulaschsoppa 

Medan jag strosade runt där så investerade jag i ett litet roséguldsarmband. Jag har länge tittat på detta och nu äntligen slog jag till. Det passade så fint till de tre hjärtan jag fick från Fredrik i födelsedagspresent. Så nöjd!

Armbandet

Efter Allum stack vi in till stan för att fixa några ärenden där. Jag passade på att ringa Angelika och det råkade vara så att hon, Stella och farfar var inne i stan också. Så kul! Vi stannade på Condeco för att ta en kaffe med dem. Gud vad jag har saknat min fina familj!

Jag, Angelika och Stella

Jag och Stella

Stella älskar sin nya docka hon fick utav Angelikas kompis Goran

Farfar och mamma

Vi fikade i över en timma och snackade som bara den. Det var verkligen roligt att träffa dem igen! När vi kom tillbaka till Nordstan så skulle vi gå och köpa lite vin på Systemet. Vi var verkligen glada att vi hann före denna kö som hade bildats när vi kom ut igen. Det var jättefullt med folk inne i affären.

Såklart blir det kö utanför Systemet på en fredageftermiddag...

På kvällen kom familjen Nilsons, morfar och Gudrun hem till oss på middag vilket var jättetrevligt. De passade på att fira mig lite granna eftersom jag sticker iväg till Madrid nu och inte kommer hem försen till sommaren. Vi åt kräftor vilket jag älskar!! Det var verkligen gourmetmat.

Hela gänget

Efter middagen blev det packetsöppning och jag fick hur fina presenter som helst! Tusen tack för alla fina presenter!

Presentöppningen

Mamma och jag deckade väldigt snabbt eftersom vi är fel i tiden. Man kommer nog sova hur bra som helst inatt då vi ligger sju timmar bakom i tiden. Det blev en fullspäckad med otroligt kul och trevlig dag. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar