torsdag 30 januari 2014

Presentation i skolan, fixat schema och Hard Rock Café

Idag var det den andra presentationen i skolan som handlade om vilka ämnen vi skulle ta och massa annat om hur systemet fungerar i skolan. Vi fick massa information och sedan fick vi reda på att vi kunde fixa och pussla ihop vårt egna schema. Vi satt länge hemma och försökte lista ut vilka kurser vi kunde ta så vi bara hade skola från måndag till onsdag. Tillslut lyckades vi med schemat och nu har vi lektioner måndag till onsdag under hela dagen och sedan bara en lektion kl 09:30-10:30 på torsdagen. Det känns bra! Nu kan man ju åka iväg lite granna om man vill det.

Jag och Paige

På kvällen stack mamma och jag iväg till Colón där Hard Rock Cafe ligger. Vi båda var riktigt sugna på en stek eller någonting annat som bara finns där. Paige stannade hemma och vilade sig lite så det var mysigt att bara vara mamma och jag också nu under de sista dagarna.


När vi kom in så hade ett universitet hyrt hela lokalen så vi fick vänta i baren tills det blev ett bort ledigt. Vi kände bara 'shit, nej' vad synd att det inte finns några bord men rätt som det var så blev det ett bord ledigt och vi kastade oss dit till och med innan de hade tagit bort deras saker. Det viktiga var väl att vi fick två stolar och ett bord i alla fall!

Jag

Jag och mamma

Jag beställde in en jättegod stek. Detta var precis det jag hade önskat mig! Mamma beställde in deras kycklingvingar som hon också tyckte var jättegoda. Vi var helt proppmätta när vi betalade och tog oss hemåt.

Min middag

När vi kom hem så var vi rätt trötta och gick och la oss. Det blev en kanondag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar